Klacht: Werkzaamheden van bezorger onder de maat

op 29 juni 2015 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bezorger maakt zich er zo makkelijk van af dat wij hem/haar geen bezorger kan noemen.

Overdag werken wij, in het weekend wordt niet geleverd, dus wij zijn afhankelijk van aflevering bij de buren. We hangen altijd netjes een briefje voor de bezorger op dat deze bij de buren het pakket mag achterlaten.
Bezorgers van dhl en tnt weten de buren altijd te bereiken maar de DPD bezorger gooit steevast een briefje in de bus met het bericht “niemand thuis / buren ook niet” en meld vervolgens dat wij moeten aangeven dat hij het op een afhaalpunt kan afleveren. We hebben cq al vijf rare berichtjes van de bezorger gehad waarbij hij aangeeft dat hij wilt dat we hem niet opnieuw laten proberen het pakket bij de buren af te geven maar dat we het afhaalpunt moeten gebruiken.
Het afleverpunt in de buurt is ook beperkt geopend (kantoor uren) dus schieten we niets mee op.

Herhaaldelijk hebben we klachten ingediend bij de dpd, maar enige antwoord is dat ze de bezorger niet kunnen verplichten om te proberen het pakket bij de buren af te leveren.

Eindelijk kregen we vandaag het bericht (mail) dat het pakketje bij de buren afgeleverd is, wij waren helemaal gelukkig dat de bezorger eindelijk mee werkt. Maar thuis aangekomen enkel een blanco briefje in de bus met een pakket nummer er op genoteerd. Wij hebben cq 300 bewoners in onze flat, maar bij de directe buren is het niet afgeleverd. Succes met het zoeken van de buur die het pakket in ontvangst heeft genomen…

Voor ons gevoel is de bezorger ons gewoon aan het sarren?
Wij kunnen DPD op deze manier namelijk niet serieus nemen en hebben sterke twijfels of we überhaupt nog gebruik willen maken van de bezorgservice via DPD

1) We willen ons pakket terug
2) Excuus voor gedrag en rare briefjes in de bus met afdwingen dat pakketten naar afhaalcentrum gebracht worden
3) Gesprek leidinggevende van de bezorger met de desbetreffende bezorger over dat het wel de bedoeling is dat hij probeert om bij buren aan te bellen.
4) Reactie DPD naar ons toe waarin ze ons op de hoogte houden

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

5 jaren geleden - Beste heer en mevrouw,Het spijt ons om te horen dat uw al meerdere negatieve ervaringen heeft gehad met DPD. Dit gaan we zeker in behandeling nemen.Ten eerste wil ik ervoor zorgen dat het eerste pakket bij u terechtkomt, want dat heeft op dit moment prioriteit. In mijn gegevens zie ik dat dit pakket bij een naaste buur is afgeleverd. Hierover had u zeker een briefje moeten ontvangen. Ik wil u in een privébericht (vanwege privacy) de gegevens van deze buur doorgeven, zodat u het pakket in ieder geval alvast op kunt halen.Daarnaast ga ik deze klacht doorzetten naar onze customer service. Zij hebben de middelen om deze chauffeur te traceren en na te gaan wat er aan de hand is met de niet thuis briefjes, die niet correct te lijken worden gebruikt. Hierbij zal ik uiteraard ook uw e-mailadres doorgeven, zodat zij u een terugkoppeling kunnen geven.Ik hoop u tot zover voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Charlotte

Bericht van DPD

5 jaren geleden - Beste,Op uw postcode kan ik enkel het laatste pakket vinden (waarvan u ook een nummer door hebt gegeven). Ik zou graag nog pakketnummers ontvangen van de andere bezorgingen waar u over spreekt. Dan hebben wij alle data tot onze beschikking om na te gaan wat bij deze bezorgingen is gebeurd en welke chauffeurs hiervoor verantwoordelijk waren. U kunt in verband met uw privacy deze nummers eventueel in een privébericht sturen.Bij voorbaat dank.Met vriendelijke groet,Charlotte

Reactie van de melder van de klacht Fjes

5 jaren geleden - Dank voor het prive bericht met de prive gegevens van de betreffende buren. Er lagen inderdaad twee pakketjes op ons te wachten, erg blij dat jullie zo snel hebben kunnen reageren.Als het goed is heb ik nog een paar foto's van voorgaande pakketnummers, ik zal deze even op gaan zoeken en jullie toesturen.

Bericht van DPD

5 jaren geleden - Dag,Goed om te horen dat u de pakketten alsnog snel in ontvangst heeft kunnen nemen.Als u de foto's van de vorige pakketten nog in uw bezit heeft, ontvang ik ze inderdaad graag, zodat achterhaald kan worden welke chauffeurs het betreft.Met vriendelijke groet,Charlotte

Reactie van de melder van de klacht Fjes

5 jaren geleden - Beste, Charlotte,Helaas kan ik maar van één pakket de briefjes/foto's vinden, ik heb deze online gezet: Aflever briefje 1: http://i.imgur.com/KbVuX7a.jpgBriefje wat wij de volgende dag hebben opgehangen +feedback bezorger: http://i.imgur.com/7rQqVTR.jpgAflever briefje nummer 2 http://imgur.com/UuD9tPv,KbVuX7a,7rQqVTRGroetjes

Bericht van DPD

5 jaren geleden - Beste Fjes,Dank u voor de informatie. We zullen dit in behandeling nemen en terugkoppeling geven.Vriendelijke groet,Charlotte

Bericht van DPD

5 jaren geleden - Beste Fjes,Dank jullie voor het doorsturen van de briefjes. Ik zie op het eerste briefje dat de optie ParcelShop is omcirkeld en aangewezen met een pijl. Dit lijkt inderdaad over te komen als een suggestie of zelfs iets wat wordt opgelegd, terwijl het in alle gevallen aan de klant is om een optie te bepalen, en in geen geval aan de chauffeur is om hierbij zijn mening te geven. De aantekeningen op dit briefje horen daar dan ook niet thuis. Onze excuses daarvoor. Deze opmerking heb ik dan ook doorgezet.Op het tweede briefje zie ik dat de chauffeur heeft aangegeven dat de buren ook niet thuis waren. Als vaker is voorgekomen dat pakketten niet bij uw buren zijn gebracht, kan ik me inderdaad goed voorstellen dat dit overkomt als onwil. Ik kan over de andere situaties natuurlijk niets zeggen, omdat ik deze niet kan nagaan (omdat de pakketnummers niet bekend zijn). Als ik enkel naar deze situatie kijk, kan ik me voorstellen dat de chauffeur aan de hand van uw notitie daadwerkelijk de buren heeft geprobeerd, en middels het briefje aan heeft willen geven dat hij uw aanwijzing heeft opgevolgd maar de buren helaas ook niet thuis heeft aangetroffen. Een chauffeur probeert in verband met een strak tijdschema altijd één of wellicht twee buren; daarna zal hij het pakket weer mee terugnemen naar het depot, vanwege de vertraging die langzamerhand opstapelt als bij elke ontvanger die niet thuis is verschillende buren worden geprobeerd. Dit is dan ook de reden waarom dit pakket niet bij één van de vele andere buren is aangekomen, die wellicht wel thuis waren.Ik hoop zeer dat ik met deze uitleg de situatie heb kunnen ophelderen en dat u zich hierin kunt vinden. Natuurlijk hoor ik het graag als er nog vragen op opmerkingen zijn, zodat we dit samen naar tevredenheid kunnen oplossen.Groet,Charlotte

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 24 juli 2015 om 13:21 geantwoord

Beste Fjes,

In navolging op mijn laatste bericht zou ik deze klacht graag willen afsluiten. Ik hoop dat mijn reactie het en een ander op heeft kunnen helderen. Daarnaast is doorgegeven dat het niet thuis briefje zeker niet op deze manier door een chauffeur gebruikt dient te worden.

Ik hoop dat de situatie hiermee naar uw tevredenheid is opgelost en dat een eventuele volgende bezorging goed mag verlopen! Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.

Groet,
Charlotte

Alle klachten die gemeld zijn door Fjes