Klacht: Weigeren betaling

op 12 mei 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Ik ben al jaren klant van Klarna en tot volle tevredenheid. Maar sinds een paar maanden worden de betalingen geweigerd. Ik moet op mijn bankrekening gaan kijken of de betaling goedgekeurd is maar als ik daar naartoe ga zie ik niks. Daarna krijg ik een bericht dat mijn betaling niet goedgekeurd is en dat ik een andere optie moet proberen. Ik heb al gebeld met de klantenservice van Klarna maar die kon niks vinden. Geen achterstallige betalingen. Alles was in orde. Het is dus een raadsel wat de reden is. Ik baal er echt van want ik vond het een heel fijn systeem.

Ik zou graag willen weten wat de oorzaak is hiervan. Want het kan natuurlijk ook zijn dat ik iets fout doe.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 12 mei 2020 om 16:18 geantwoord

Beste Tries,

Bedankt voor dit bericht. Wij vinden het vervelend dat je een negatieve ervaring met onze diensten hebt.

Elke keer als iemand een bestelpoging doet wordt er een beoordeling gedaan. Deze kijkt naar de gegevens die ingevoerd worden, namelijk:
- De betalingsgeschiedenis op deze gegevens
- Openstaande bedragen
- Het bedrag van de bestelling.

Aan de hand hiervan wordt er bepaald of we het krediet zullen verlenen voor de bestelling. Mocht een specifieke bestelpoging mislukt zijn, dan kan de reden hiervan achterhaald worden.

Voor meer informatie over deze beoordeling of om te controleren waarom een bestelling mislukt is willen wij je graag doorverwijzen naar onze klantenservice. Je kunt met onze klantenservice chatten via https:app.klarna.comlogin.

Een fijne dag gewenst!

Groet,