Klacht: waardeloze batterij en waardeloze service bij Telefoonbatterij/Samsungbatterij (zelfde firma nl. E-shops BV)

op 30 september 2016 over Samsung-Batterij.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Na 7 weken stond de batterij al helemaal bol en viel de telefoon constant uit terwijl er nog een accucapaciteit van 30% stond aangegeven. Oplossing die geboden werd: Eerst de kapotte batterij opsturen om daarna pas een nieuwe te ontvangen. Gestreefd werd binnen 3 dagen maar geen garantie. Betekent dus minimaal 5 dagen zonder batterij en dus zonder telefoon! Toen ik hier niet mee akkoord ging werd als oplossing geboden dat ik eerst bij hun een nieuwe soortgelijke batterij moest bestellen en betalen waarna ik later het aankoopbedrag terug zou krijgen. In eerste instantie hiermee akkoord gegaan maar uiteindelijk toch aangegeven mijn geld terug te willen aangezien ik geen vertrouwen meer heb in dit product. (Geen originele batterij/bol staan=ontploffingsgevaar?/na 7 weken stuk) Op de eerste plaats heb je daar bij het kopen van een ondeugdelijk product recht op en op de tweede plaats geeft telefoon-batterij.nl zelf de “niet goed, geld terug” garantie maar lijken ze “even vergeten” te zijn. Toen ik mijn kapotte batterij wilde retourneren bleek ook nog eens dat je je ondeugdelijk product op EIGEN KOSTEN moet terug sturen. Helemaal klaar met telefoon-batterij.nl De batterijen zijn net zo slecht als hun service. Telefonisch zijn ze ook nog eens niet bereikbaar dus het is een heel heen en weer gemail om te pogen tot een oplossing te komen. Negatieve recensies worden niet geplaatst, enkel de positieve en die worden op hun verzoek allemaal geschreven als de batterij net is ontvangen en dus nog werkt. Absolute afrader deze firma.

Geld terug en de kapotte batterij gratis terug sturen ipv op eigen kosten.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung-Batterij.nl

Bericht van Samsung-Batterij.nl

2 maanden geleden - Geachte X, Wij nemen klachten altijd zeer serieus (ook voor een batterij van 8,95) en hebben u in onze correspondentie meerdere voorstellen gedaan om de gerezen onvrede op te lossen. U geeft in de correspondentie aan dat de accu het na ontvangst prima heeft gedaan maar dat er rond 24-09 een defect is ontstaan. U heeft zelfs op 09-08 nog een zeer lovende recensie over de batterij geschreven. Helaas kan het ondanks onze goede zorgen gebeuren dat een product na verloop van tijd defect raakt. U heeft uiteraard recht op een deugdelijk product en wij hebben op uw e-mail dan ook adequaat gereageerd en u direct voorgesteld de batterij voor u om te ruilen. Hier bent u echter niet mee akkoord gegaan daar wij de defecte batterij graag retour willen ontvangen alvorens een nieuwe uit te leveren. Wij verzenden defecte producten op onze beurt weer naar onze leverancier en wensen dan ook zoals in elke winkel defecte producten retour te ontvangen alvorens deze om te ruilen. Wij begrijpen dat het vervelend is dat u dan enkele dagen zonder batterij zit en hebben u vervolgens voorgesteld eerst een nieuwe batterij te bestellen welke wij na retourzending van de oude defecte batterij volledig aan u zullen terug betalen. Hiermee voldoen wij niet alleen ruimschoots aan de wettelijke bepalingen maar gaan wij nog een stap verder. Wij zien dan ook graag de reeds toegezegde retourzending tegemoet en zullen deze na ontvangst z.s.m. verwerken

Reactie van de melder van de klacht M. G.

2 maanden geleden - Op de eerste plaats zou ik u dringend willen verzoeken mijn volledige naam en woonplaats in uw bericht te verwijderen! Ik bepaal graag zelf wanneer ik mijn n.a.w. gegevens op het openbaar www plaats en dat is nooit aangezien ik nogal waarde hecht aan mijn privacy. Maar met die pricacygegevens nemen jullie het blijkbaar dus ook niet zo nauw. U hebt idd meerdere voorstellen gedaan en dat schrijf ik ook duidelijk, alleen geen voorstel die je als klant mag verwachten. Iemand minimaal 5 dagen zonder batterij en dus telefoon laten zitten is natuurlijk absurd, dat jullie dat überhaupt als oplossing durven te bieden. Uw volgende voorstel was dezelfde batterij bestellen en betalen en dan achteraf het geld terug krijgen. Ik heb aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in uw product. Een bol staande niet-merk batterij is nl. gevaarlijk. Er zijn notabene recensies (op andere klachtensites, want zelf plaatsen jullie ze niet) van andere klanten te vinden die schrijven dat hun telefoon in brand is gevlogen! dus ik neem toch aan dat u begrijpt dat ik hier op zit te wachten. Ik wil dus gewoon mijn geld terug. Natuurlijk begrijp ik dat de defecte batterij terug gestuurd moet worden maar moet de klant bij een ondeugdelijk product dan maar voor de kosten van het terug sturen opdraaien? En ik heb daarbij nog steeds geen toezegging gekregen over het terug krijgen van mijn geld. Dus waarom zou ik überhaupt iets terug sturen, ook nog op eigen kosten, als ik een nieuwe vervangende batterij echt niet meer durf te gebruiken en ik dus waarschijnlijk alsnog kan fluiten naar mijn geld. Ik heb idd op 09-08 een lovende recensie geschreven, op jullie verzoek, dat was 1 week nadat ik de batterij had besteld (02-08), die ook keurig op tijd was bezorgd en op dat moment ook prima werkte. Ik geef ook duidelijk aan dat de batterij na 7 weken helemaal bol stond en niet meer werkte maar zoals bij al die andere klanten met klachten plaatsen jullie die recensies dan weer niet. De recensies van de mensen die graag achteraf alsnog willen terug komen op het feit dat hun batterij niet goed meer werkt worden gewoon keihard niet geplaatst. De klant heeft ten alle tijde recht op geld terug in geval van een ondeugdelijk product en u geeft zelfs op uw website de 'niet goed, geld terug'-garantie. De batterij was duidelijk niet goed en ik geef aan geen vertrouwen meer te hebben in uw product dus wil ik gewoon mijn geld terug zonder zelf ook nog eerst kosten te moeten maken voor het retour zenden. Het gaat me inmiddels al niet meer om het geld, het gaat om het principe. Er zijn zoveel klachten over jullie, zoveel mensen die achteraf nog een eerlijke niet al te positieve recensie schrijven maar die jullie gewoon niet plaatsen. Dat heet klantmisleiding want ook ik heb die recensies allemaal gelezen voor ik bij jullie bestelde. Een recensie is dus blijkbaar gewoon helemaal niets waard. En dan ook nog zo slim zijn om constant jullie naam te veranderen. Want och; als de klachten over Samsung-batterij teveel worden maken we er gewoon Telefoon-batterij van en zo zijn er nog meerdere namen gebruikt. Dat jullie in deze nog durven spreken over 'nog een stap verder gaan' in jullie service is helemaal triest. Voor mij is er maar één oplossing en dat is terug sturen op jullie kosten en mijn geld terug krijgen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung-Batterij.nl nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht M. G.

2 maanden geleden - En zoals verwacht opnieuw geen enkele respons op mijn verzoek om mijn geld terug te krijgen. Bedankt klacht.nl dat jullie in ieder geval wél mijn n.a.w. gegevens hebben verwijderd.

Alle klachten die gemeld zijn door M. G.