Klacht: waarborg + 20 euro extra kosten .

ugur1986 op 09 november 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 21 november 2017
Reactie van het bedrijf:

Beste ugur1986, Mijn excuses voor de late reactie op klacht.nl. Helaas is er iets misgegaan aan onze kant waardoor we uw klacht nu pas zien. Dit is inderdaad een vervelende situatie. Ik begrijp dat u de uitkering ontvangt op de...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 9 november 2017

Een klant van Essent ervaart problemen met extra incassokosten van 20 euro per maand, terwijl hij aangeeft dat zijn uitkering vaak later binnenkomt. Hij heeft een achterstand van 200 euro en vreest voor afsluiting van zijn elektra en gas, terwijl hij niet in staat is om een waarborg van 350 euro te betalen. De klant vraagt om een oplossing voor zijn situatie.

Mijn Klacht:

Goededag ik betaal echt al een langere tijd elke.maand 20.eur0.extra incassokosten.bij essent terwijl ik.100 keer heb gebeld dat.mijn uitkering de 6 de binnen is soms zelf iets later en niks.is waar heb nu 2 maanden achterstand bedrag van 200 euro nu word ik.gedreigt met afsluiting elektra en gas waarborg geld 350 euro serieus denk is logish na iemand die dus 2 maanden door uitkering problemwn niet heb kunnen betalen moet nu opeens 500 nog wat euro neerleggen waar slaat dit op ik heb nu een voorstel.om deze aakomende maand 2 maanden te betalen maar kan echt geen waarborg betalen en ook de 20.euro elke.maand verhoging niet ben sinterklaas niet waar slaat dit op ben het echt zat zo gaan jullie veel klanten verliezen want dit maak ik voor het eerst mee aub wil dat dit opgelost word!

Gewenste Oplossing:

Geen waarborg geld 350 euro wat ik.never kan betalen en geen verhoging elke maand ben nu jaar elke.maand 20.eurp extra aan betalen omdat iemand zijn werk niet goed doet ! En ga deze maand 2 maanden betalen heb ik n9g een achterstand wat ok.ga inhalen zodra ik.dat kan bedankt

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 21 november 2017 om 09:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste ugur1986,

Mijn excuses voor de late reactie op klacht.nl. Helaas is er iets misgegaan aan onze kant waardoor we uw klacht nu pas zien.

Dit is inderdaad een vervelende situatie. Ik begrijp dat u de uitkering ontvangt op de 6de van de maand. Wij brengen de termijnbedragen op de 5de in rekening. Hierdoor heeft u nog voldoende tijd om het termijnbedrag te voldoen zonder dat er extra kosten bijkomen. We sturen daarnaast altijd een herinnering zodat u nog op tijd kan betalen zonder extra kosten. Omdat u echter de betalingen niet tijdig hebt verricht, zijn de kosten correct in rekening gebracht.

Om deze reden kunnen we de waarborgsom niet laten vervallen. Als het niet lukt om de achterstand plus waarborgsom ineenkeer te voldoen. Adviseer ik u om elders een aanmelding te doen zodat de netbeheerder niet overgaat tot afsluiting. Dit brengt meer kosten met zich mee.

Ik vertrouw erop u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Rick
Webcare Essent

Alle klachten die gemeld zijn door ugur1986
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie