Klacht: vraag over terugvragen borg.

op 22 januari 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Beste medewerkers
Mijn klacht is:Heb een jaar of 5 geleden borg moeten betalen bij essent (had geen schuld bij essent) ivm financiële problemen (overlijden van mijn man) ineens uitkering ed. Ben in de Wsnp terechgekomen met budgetbeheer bij de kredietbank waar ik nu gelukkig uit ben.Nu kon ik eindelijk mijn borg terugvragen dacht ik maar toen ik belde kreeg ik te horen dat ik een achterstand had bij hun en dat ze het met de borg hadden verrekend en dat het restbedrag van 71 euro is overgemaakt naar de bewindvoerder heb daar noout enig bericht over ontvangen en dat bedrag is ook niet terug te vinden op mijn afschriften vd kredietbank.
Heb hun gevraagd om de data, s en bedragen vd achterstanden die ik volgens hun zou hebben gehad , dat was niet zichtbaar bij hun werd mij meedegedeeld en dat ik dat maar moest vragen aan mijn bewindvoerder van toen vind dat ik recht heb op die informatie en daarbij komt nog dat ik idd contact heb gezocht met mijn toenmalige bewindvoerder en dat hij mij vertelde NOOIT een bedrag te hebben ontvangen van 71 euro en dat essent mij antw moet kunnen geven op mijn vragen omdat ik uit de schuldsanering ben.
Heb een mail gestuurd naar essent die ze ook hebben ontv omdit ik een bevestiging heb gekregen maar krijg geen antw.
Wat is hier nu aan de handIs het geld daadwerkelijk verrekend met een achterstand? Wat niet mogelijk is omdat de kredietbank altijd netjes op tijd betaald…en waarom is het bedrag van 71 euro nergens terug te vinden en waarom kunnen ze mij niet vertellen wanneer dit allemaal is gebeurd?
Het gaat om 500 euro excl btw wat ik toentertijd heb moeten betalen.
Wat moet ik nu doen om antwoord te kunnen krijgen op mijn vragen.

Zou erg blij zijn uiteraard als het geld (500 excl btw) aan mij uitbetaald word mocht ik gelijk hebben.
En anders zou ik graag bewijs willen hebben dat het idd verrekend is met een achterstand en dat het bedrag van 71 euro idd aan de bewindvoerder is uitbetaald.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 24 januari 2014 om 12:29 geantwoord

Geachte mevrouw Pascaud,

Ik heb begrepen dat u vandaag (24-01-2014) telefonisch contact heeft gehad met een collega van de afdeling incasso. Mijn collega heeft u per gelijke datum een e-mail gestuurd met uitleg hoe de waarborgsom destijds is verrekend. Op basis hiervan sluit ik uw klacht.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door depatties