Klacht: volle trein en onvriendelijk personeel

op 16 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag zat ik in de trein van Hilversum- Amsterdam van 12:39uur. Deze trein was zo vol dat ik geen zitplaats had. Ik betaal maandelijks 99euro en dus wens ik ook te kunnen zitten en niet te worden gehinderd door toeristen en veel koffers.

Met een aantal medepassagiers probeerde ik door de gangpaden te lopen en toen ik bij de deur aankwam zag ik een conducteur en een conductrice staan. Ik vroeg hen of het mogelijk was dat wij in de tussengelegen coupes (met 6 personen) konden gaan zitten, dit was ook 2e klas, dit ivm de drukte. De mannelijke conducteur antwoorde mij vervolgens met een strenge: “Nee!”. Ik vroeg vervolgens waarom niet, dit omdat ik dacht dat:”Het is toch tweede klas?”

Hier werd verder niet op gereageerd en de beide conducteur gingen zelf in het hokje ernaast zitten en sloten de deur.

Ik vind dat de conducteurs mij wel wat vriendelijke te woord hadden kunnen mogen staan. Dit aangezien hun passagiers opgepropt in de trein stonden, wat tevens ook erg onveilig is.

Dat de conducteurs worden aangesproken en ik mijn reis vergoed krijg.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 31 mei 2016 om 10:10 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door rowenadragt