Mijn Klacht:
Op 26-10 heb ik online een prepaid-simkaart besteld bij hun.
Dit omdat ik regelmatig in gebieden zit waar collega-providers waardeloos bereik hebben.
En om uit te testen of zij idd een goed bereik hebben, wat ik van diverse mensen heb vernomen, bestel ik deze kaart om niet gelijk een duur abonnement aan te hoeven schaffen.
Met de intentie dat als dit bevalt een abonnement af te sluiten.
De kaart zou ik dan maandag in mijn bezit moeten hebben waarbij dus een week levertijd mij niet echt onredelijk lijkt, sterker nog dit zou meer dan voldoende moeten zijn.
Vandaag de 29e krijg ik een mail dat die niet op voorraad is ( Een simkaart niet op voorraad????) en dat ik binnen 5 werkdagen een status-update krijg en een track en trace waarbij ik mij al gelijk afvraag wat ik met een track en trace moet voor een product wat gewoon in een simpele envelop past.
Zodoende heb ik geprobeerd om een medewerker te spreken te krijgen met de vraag of ik de bestelling kan annuleren en dan de simkaart in de winkel kan halen.
Ik klik dus op support in de ontvangen mail en wordt doorgezet naar de algemene support website.
Hier vindt ik uit eindelijke een telefoonnummer voor vragen over bestellingen.
Dit 0800, gelukkig gratis, meldt mij dat de gemiddelde wachttijd 5 minuten bedraagt.
Goed, ik wachten…….
Na ongeveer 11 minuten krijg ik een , overigens zeer vriendelijke , medewerker aan de lijn die mij vervolgens mededeelt dat hij mijn bestelling niet in kan zien omdat het niet om een abonnement gaat.
Wel geeft hij mij als advies mee om de bestelling te annuleren en in de winkel de kaart te halen.
Hiertoe geeft hij mij het nummer van de afdeling mbt tot prepaid.
Dit 0900 nummer a 0,45ct per minuut vraagt om mijn telefoonnummer om mijn beter van dienst te zijn.
Hoe wil ik dit doen als ik nog geen telefoonnummer heb ?????
Geen mogelijkheid om dit over te slaan en een medewerker te spreken.
Nu heb ik nog een simkaart in de tablet en dan maar dit nummer ingevoerd….. en de 0,45ct tikt door.
Wederom een menu maar geen mogelijkheid om voor iets te kiezen dat met bestellingen te maken heeft.
Dan maar een random nummer kiezen en hopen dat je iets van een levend persoon aan de lijn krijgt.
Oeps, de gemiddelde wachttijd bedraagt 9 minuten (a 0,45ct + de reeds gemaakte kosten leert mij al gauw dat ik daar al 2 simkaarten voor had kunnen kopen).
Deze verbinding verbroken en dan maar thuis via internet een mailtje gaan sturen.
Jammer dan: alleen de mogelijkheid om te bellen en te chatten, welke door de drukte niet beschikbaar is.
Na diep onderzoek een telefoonnummer gevonden op de website voor direct contact met een medewerker mbt. prepaid zaken.
Dit is een 06 nummer dat wederom 0,45ct kost.
Hierbij staat wel duidelijk vermeldt dat je optie 9 moet kiezen.
Dus vol goede moet en met een brandende portemonnee in de achterzak dit nummer draaien en na het intro nummer 9 kiezen.
Maar nu blijkt nummer 9 helemaal niet te bestaan.
Na nummer 5, waarbij geen optie is voor bestellingen, moet ik een keuze gaan maken.
Dan maar weer een willekeurige keuze maar ook weer kansloze lange wachttijd.
Het enige wat ik wil is iemand spreken die mij kan helpen om eventueel de bestelling te annuleren zodat ik de kaart in de winkel kan halen.
Gewenste Oplossing:
Indien ik een reactie op dit bericht krijg voor komende vrijdag met duidelijke instructies hoe ik kan annuleren of hoe ik in het oerwoud aan nummers en waardeloze keuzemenus iemand kan bereiken hierover.
En mijns inzien zou het niet meer dan normaal zijn dat de reeds 3x, door de gemaakte nutteloze telefoonkosten die in niets resulteerde, betaalde simkaart gratis op te halen zou zijn in de winkel!

