Klacht: Moet privacy opgeven om reclame te kunnen weigeren

op 09 september 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Klacht 5 juli 2012 al op Klacht.nl gemeld. Op verzoek van Vodafone d.d. 7 september 2012 bij deze hernieuwd. Tekst van 5 juli jl.:

Vandaag Vodafone reclame-SMS ontvangen. Ik wil dat niet. We gebruiken deze mobiel zelden, en worden zo nodeloos gestoord.

– SMS geeft aan dat je moet bellen om zulke reclame niet te krijgen.
– Blijkt een betaald gesprek te zijn (45ct.).
– Sta bijna tien minuten in de wacht.
– Krijg te horen dat ik me dan moet registreren (terwijl het telefoonnr. genoeg zou moeten zijn).
– Als reden wordt gegeven dat dit zo in de voorwaarden staat.

- Niet ongevraagd reclame sturen, maar toestemming vragen (opting-in i.p.v. opting-out), bijvoorbeeld in de welkomst-SMS.
- Of anders in ieder geval een eenvoudige gratis opting-out mogelijkheid bieden onderaan een reclame-SMS, bijvoorbeeld door INFO UIT te SMS-en naar …
- De voorwaarden in lijn met voorgaande aanpassen.
- Korte wachttijden bij de klantenservice. Het voorgaande draagt daar ongetwijfeld aan bij.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Vodafone

6 jaren geleden - Beste bdboer,Ik heb je zojuist een reactie gestuurd via e-mail.Met vriendelijke groet,Berny Vodafone, medewerker klachtafhandeling

Vodafone

Heeft op 05 oktober 2012 om 13:44 geantwoord

We hebben de klant een reactie via e-mail gestuurd met daarin een passende oplossing.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vodafone beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht bdboer

6 jaren geleden - Vodafone stelt in zijn reactie voor dat ik e.e.a. via de website instel, en me dus registreer om dat te kunnen doen, maar daar heb ik nu juist bezwaar tegen. Dit gaat om een ongeregistreerd nummer (daarom had ik er nu juist bezwaar tegen om me te registreren). Ten onrechte constateren ze dat e.e.a. bij mij al uit staat. Dat kunnen ze omdat ik niet geregistreerd sta niet weten. Ze kijken naar mijn andere – geregistreerde – nummer, maar daar ging het niet om…

Alle klachten die gemeld zijn door bdboer