Klacht: Extreem hoog dataverbruik(volgens vodafone)

Arnold-JR op 26 januari 2013 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Extreem hoog data verbruik.(volgens vodafone)
Mijn abbonement kost me € 40,67 per maand.
Ik ben het afgelopen jaar nooit hoger uitgekomen gekomen dan een rekening van € 50,42.
Echter deze maand schrok ik me kapot, ik krijg een rekening van € 231,32.
Uit mijn factuur blijkt dat dit zou komen daar dataverbuik.

Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk blijkt dat dit op 30 december zou moeten hebben plaats gevonden.
Volgens de helpdesk zou ik meer dan 2 GB aan data hebben gebruikt die dag.
Ik vind dat heel bijzonder, ik zou niet weten welke app er in godsnaam in staat is om zoveel data te verstoken.

Mijn vermoeden is dan ook dat de indicatie van het verbruik niet klopt, het gaat om een exorbitante stijging, die in mijn ogen niet reeel is.
Tevens vind dat dat bij een dergelijke afwijking in het verbruik de klant best gewaarschuwd mag worden, Vodafone is ernstig in gebreken gebleven.

Als een klant in over jaar heen nooit meer heeft hoeven te betalen voor zijn gebruik dan € 50 en nu een rekening krijgt van € 231 klopt er iets niet.
En in 1 dag meer dan 2 GB verstoken met een Ihpone, moeten ze toch eens uitleggen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen met alleen whatsapp, email en een beetje browsen.
Ook is het erg vervelend dat op de pagina van Vodafone mijn dataverbruik op dit moment 0 weergeeft.

Geld wat te veel is betaald terug storten.
Daarnaast zou ik graag niet meer dan mijn bundel willen gebruiken. Zodat we geen misverstanden krijgen over kosten

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vodafone

Heeft op 26 februari 2013 om 10:11 geantwoord

Beste Arnold-JR ,

Deze klacht is opgelost op 23 jan. 2013 na overleg met de Vodafone klantenservice.

Eric.

Alle klachten die gemeld zijn door