Klacht: Afsluiting na herkening onterechte kosten voor ongewenste sms diensten

op 11 mei 2020 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ongevraagde abonnementen waarschijnlijk via de sms diensten van Vodafone. Men zegt dat ik het zelf per ongeluk heb aangeklikt, maar dan nog zou ik voor de afschrijving van deze diensten een bevestiging van de provider moeten hebben ontvangen. Zij hebben toch als het goed is contracten en gedragscodes. Na het eerste contact met Vodafone zou dit direct opgelost worden en hoefde ik zoals afgesproken alleen mijn abonnement over te maken. En zouden deze ongewenste kosten gecrediteerd wordenTot mijn verbazing zag ik in mijn vodafone app dat ook de maand er op deze kosten van deze sms dienst waren door berekend, waarbij gelukkig op mijn factuur zelf wel twee maanden van deze kosten gecrediteerd op stonden aangegeven. Toch maar even bellen voor de zekerheid. Nou toen kreeg het verhaal een andere wending en proefde ik letterlijk een scam, maar dan van Vodafone zelf. Uit dit gesprek leek het wel of Vodafone aandelen of obligaties in een bedrijf heeft wat deze sms diensten aanbied. Ondanks de herkenning dat uit onderzoek door de provider zelf is gebleken na mijn melding, worde de kosten voor deze diensten gecrediteerd. Maar voor als nog moet ik eerst voor deze diensten betalen boven op mijn abonnement kosten. Twee maanden dus, dan op de volgende factuur zal deze gecrediteerd worden met mijn abonnement kosten. Dus Vodafone betaald hiervan dus wel de ongewenste diensten en ecrediteerd dit op hun eigen abonnement kosten. Dan zit er iets niet goed toch, helemaal als je bedenkt dat boven de sms van de ongewenste dienst met dikke letters staat Vodafone. Na het eerste contact met Vodafone zijn deze diensten direct stop gezet via payinfo.nl.
Maar des ondanks moet ik de ongewenste kosten eerst betalen anders zouden ze tot afsluiting overgaan. Wat een service als je al bijna 10 jaar klant bent.

Volgens de regels over gedragscodes en sms diensten op mijn overheid.nl mag de provider je niet afsluiten als de kosten ongegrond en erkend zijn door de provider. Daarnaast heb ik al mijn abonnement kosten netjes betaald en toch sluit Vodafone mijn telefoon af van uitgaande oproepen. Hier krijg ik natuurlijk weer een onterechte rekening van.

Ik weet niet wie of dit beleid bij Vodafone heeft bedacht, maar ik ben zeer ontevreden met de service van Vodafone en zo te zien aan de vele klachten ben ik niet de enige.

Informeer je klanten over deze diensten en de gevolgen hiervan of stel hogere en strenge eisen aan de sms diensten zodat je klanten niet opgelicht worden en overstappen.
Want dit laatste is wel waar ik nu na bijna 10 jaar toch over na zit te denken. Hoe groot wil je je concurrenten maken.

Ik lees veel klachten van gedupeerden hierover. Hoe kan het, dat dit toegelaten wordt?

Je maakt gebruik van abonnement PHONE MEDIC, de kosten zijn € 5,00 per week. Ga naar http:bit.ly2xgSHgT . Afmelden: www.payinfo.nl

Een excuus van Vodafone en dat ze hun beleid en regels aanpassen. Mijn abonnement kostenloos weer activeren en de kosten van de ongewenste diensten waar ik niet eens gebruik van heb gemaakt, crediteren op de facturen.
Hoe moeilijk kan het zijn.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen K.