Klacht: abonnementsannulering onmogelijk gemaakt

klam op 22 januari 2015 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Wacht op reactie
Bedrijf Vodafone
Categorie Mobiele Telefonie
Status Open
Datum 22 januari 2015

Een klant heeft herhaaldelijk geprobeerd zijn abonnement bij Vodafone te annuleren, maar ondervindt problemen door de werkwijze van het bedrijf. Hij heeft meerdere documenten bijgevoegd ter ondersteuning van zijn klacht en is van plan om de zaak hogerop te spelen in de hoop op een oplossing.

Mijn Klacht:

Ridderkerk 04/01/2015 Geachte mevrouw/meneer , Ik ben nu al weken bezig ,om een klacht tot een goed einde te krijgen , maar dat gaat niet lukken , op de manier waarop vodafone werkt . Vandaar dat ik nu genoodzaakt ben , om de klacht hogerop te spelen , in de hoop , dat u er eens serieus op in wilt gaan . Allereerst heb ik er 5 bijlagen bijgevoegd , om de zaak toe te lichten , cq te verduidelijken ; Bijlage 1 : een gedeelte van de correspondentie , die u ook terug zou kunnen vinden Bijlage 2 : het contract Bijlage 3 : het bewijs dat de datum van aansluiting veranderd is 13/12 of 15/12 ? Bijlage 4 : de opzegging binnen het gestelde termijn Bijlage 5 : enquette dynalogic Ik zal proberen een resume te geven , van wat er gebeurd is . Op 10/11 telefonisch een contract afgesloten vanaf Hi naar vodafone met nummerbehoud . Op 13/11 heeft dynalogic het simkaartje en contact afgeleverd in made , waar ik werk (bijlage 1) . Op 18/11 zelf gebeld , of de portering op 20/11 goed ging . Hier kreeg ik te horen dat er pas op 13/12 een portering plaats zou vinden (bijlage 3). Waarom ben ik niet op de hoogte gebracht ? Ik heb dus op 13/11 getekend voor een portering op 20/11 , terwijl bij vodafone al bekend was , dat dit veel later werd . Ik wilde toen telefonisch de aanvraag annuleren , maar dat wilde niemand doen . Ben toen op 22/11 naar de vodafonewinkel gegaan , en die hebben mij met de juiste afdeling in contact gebracht om te annuleren ( bijlage 4 ) Men heeft mij toen verzocht het kaartje weg te gooien , en heb ik toen in de vodafonewinkel achtergelaten . Dan begint het probleem pas goed . De portering blijft in uw systeem staan op 15/12 . ik heb er ca 30 telefoontjes aan gewaagd , waar men mij telkens verzekerde dat het geregeld was . Ook terugbelafspraken werden niet nagekomen . Men verwees me zelfs naar dynalogic ! En ja hoor , op 15/12 geen telefoon meer ! Ik ben toen naar vodafone en kpn aan het bellen gegaan , om dit zsm terug te zetten . Maar weer een fout van vodafone , die toen mijn abonnement naar een prepaid omgezet heeft . weer een dag vertraging . Ik ontving op 17/12 een nieuw simkaartje van vodafone , terwijl het op 18/12 teruggezet werd naar Hi . Feedback reageerde niet vanaf 18/11 , kreeg ze ook telefonisch niet te pakken . Ik heb dus drie dagen geen telefoon gehad , met familie in het buitenland , die me niet kon bereiken , geen bankzaken kunnen doen , etc . Dan reageert ineens de feedback , met het verhaal , dat alles nu al opgelost is , en sorry voor het ongemak ………. Ook dynalogic schijnt met vodafone een afspraak te hebben , dat mijn email-adres , gewoon voor enquette doeleinden gebruikt mag worden (bijlage 5) ? Dit is een regelrechte inbreuk in mijn privacy . Dit had een zeer simpel verhaal kunnen zijn , maar vodafone faalt over werkelijk de gehele linie , tot het niet nakomen van de laatste terugbelafpraak . Ik zou graag willen dat u deze klacht eens serieus bekijkt, en afhandelt . Niemand kan nog terugdraaien wat er gebeurd is , maar alle uren , fustraties , en drie dagen zonder telefoon zitten , zal toch vergoed moeten worden . Ik denk dat u maar eens met een serieus voorstel zal moeten komen . Ik laat me uiteraard niet met de € 15,– afschepen , zonder ook maar een weerwoord te kunnen geven . Ik zou graag willen , dat dit tot de bodem uitgezocht word . uw brief 06 Antwoord op uw e-mail uw brief 06 Geachte mevrouw , Allereerst kan ik niet zien , of dit behandeld is door de directie klachten , of het juridisch loket . Door de fout van dhr van berkel is dit hele gedoe begonnen , wat ik na 30 telefoontjes niet recht gezet kreeg . Dit begon met een procedurefout , die door alle verdere medewerkers niet opgepakt is . Ik heb juist gehandeld , en vodafone maakt niets dan procedurefouten , waarvoor ik jullie zeker voor aansprakelijk stel . Ik heb dit ook duidelijk in alle bijlages bewezen . Dit vind ik in de klachtenbehandeling ook niet terug . Verder vind ik het knap dat u zo mijn telefoonkosten uit kan rekenen . Ik heb nl met drie verschillende nummers gebeld , xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx naar diverse afdelingen , vanaf 18 november .Wederom slecht huiswerk . De drie dagen onbereikbaarheid had vodafone gemakkelijk kunnen voorkomen . Verder heeft dynalogic in de email bevestigd , dat vodafone toestemming geeft , om mijn emailadres vrij te geven . Ook is me nog toegezegd , dat ik vodafone niets verschuldigd was , lijkt me ook overduidelijk ! Waarom word er dan geld van mijn rekening gehaald ? Dus ook nog diefstal ? Ik eis dan ook een hoger beroep! Drei dagen zonder telefoon , zo’n 10 manuren met de klantenservice,nummerbehoud,etc. Mijn voorstel is €200,– Ik hoop graag een zeer snelle terugkoppeling , K.M 15-01-2015 Ons antwoord Geachte heer Hierbij reageer ik op uw brief. U geeft aan dat de inportering van uw mobiele nummer 06 van HI naar Vodafone ten onrechte heeft plaatsgevonden. U heeft Vodafone verzocht om de aanvraag te annuleren. Dit is helaas niet gebeurd. Doordat de simkaart in de Vodafone winkel is achter gebleven bent u 3 dagen niet bereikbaar geweest. U schrijft dat uw e-mail adres zonder uw toestemming is vrijgegeven aan Dynalogic in verband met een enquête. U geeft ook aan dat u meerdere malen uw klacht onder de aandacht heeft gebracht bij Vodafone. U wenst dat uw klacht serieus bekeken wordt en een grotere tegemoetkoming. Oplossing: Helaas kan ik u niet tegemoet komen in de kosten die ontstaan zijn doordat u 3 dagen niet bereikbaar bent geweest. Onderzoek: Mijn collega heeft voor u alle kosten gecrediteerd die door Vodafone van 15 december tot en met 18 december 2014 in rekening zijn gebracht. Voor u tegemoet te komen in de belkosten heeft zij een bedrag van 15 inclusief btw vergoed. Dit bedrag wordt gestort op uw rekening. Volgens onze algemene voorwaarden is Vodafone niet aansprakelijk voor indirecte en gevolgschade. Op basis hiervan kan ik u niet verder tegemoet komen. Uw klacht over het gebruik van uw e-mailadres door Dynalogic heeft u zelf neergelegd bij dit bedrijf en ook een reactie hierop ontvangen. Ik ga er dan ook vanuit dat dit is afgehandeld. Ik wil u namens Vodafone excuses aanbieden voor de afhandeling van de klacht zoals u die ervaren heeft. Ik vind het jammer dat ik uw klacht niet naar uw tevredenheid kan oplossen. met vriendelijke groet Gonneke Online Services Team.

Gewenste Oplossing:

een juiste vergoeding , en de klacht echt eens seriues behandelen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door klam
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij telecomproblemen kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Providers moeten storingen binnen een redelijke termijn verhelpen en zijn verplicht een kosteloze klachtenprocedure te bieden.

Bron: Geschillencommissie Telecommunicatie