Klacht: Aansluiting glasvezel

esther2013 op 20 januari 2013 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Een paar weken geleden is er in mijn woning naast de glasvezelbox een modem voor digitale tv en internet geplaatst. Vorige week is er naast deze modem een tweede modem geplaatst. In de eerste modem komen de verbindingen naar alle apparatuur. Dat zijn vijf verschillende kabels. De glasvezelbox is als eerste een jaar gelden geplaatst in de kelderkast in de gang. Deze plek was waarschijnlijk het makkelijkst te bereiken. Maar toen de laatste modem vorige week werd geplaatst en de verbinding met de apparatuur af werd gemaakt bleek dus dat alle kabels vanuit de kelderkast getrokken moesten worden. Dit is een hele onderneming geweest. Uiteindelijk zijn er maar 2 kabels getrokken, voor analoge tv en de digitale tv. Ik heb mijn telefoon in de kelderkast gezet. De radio heeft geen verbinding en internet ga ik draadloos aansluiten. Mijn klacht is: waarom is er nooit gevraagd waar ik de eerste modem wilde hebben. De oude aansluitingen zaten allemaal in de woonkamer. Dus alle kabels kwamen hier bij elkaar. Is het dan zo’n kleine moeite om de eerste modem ook daar te plaatsen? Deze loopt met een dunne witte kabel vanuit de glasvezelbox. Dus maar één kabeltje die haast niet opvalt ipv 5 kabels. De monteur is bijna 4 uur bezig geweest. Ik heb 10 euro bij moeten betalen omdat er een analoge kabel aangelegd moest worden en die betaal je per 5 meter. Ik moet een draadloze verbinding voor mijn pc kopen. En voor de radio moet ik nog een oplossing vinden.

Waarom wordt er niet beter gecommuniceerd? En gevraagd en overlegd met de klant wat de beste oplossing is?

Ik zou tevreden zijn met een vergoeding voor de extra kosten; de kabel, de draadloze verbing voor mijn pc, en een oplossing voor mijn radioaansluiting. En als men mij vertelt dat er voortaan aan de klant wordt gevraagd over een plaatsing. Dat maakt voor mij niets meer uit, maar er wordt bij alle bedrijven zo weinig of slecht gecommuniceerd dat dat al een hele verbetering zou zijn.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Vodafone

11 jaren geleden - Beste esther2013, Bedankt voor het aangeven van je klacht. Ik heb dit doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Met vriendelijke groet, Jeannette Vodafone, medewerker klachtafhandeling

Vodafone

Heeft op 27 februari 2013 om 13:16 geantwoord

is in behandeling bij verantwoordelijke afdeling

Alle klachten die gemeld zijn door