Klacht: Verzending pakket

op 31 augustus 2015 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ontving een pakket via DPD en wilde het retourzenden aan de afzender. Via het menu van DPD maakte ik de keuze voor een pakket lichter dan 10 kilo. Uiteindelijk kreeg ik pas na betaling te zien dat het pakket maximaal een lengte van 100 cm mag hebben, terwijl mijn pakket 141 cm is. Het gaat om een lang smal pakket. Ik belde vervolgens de klantenservice, waar mij wordt medegedeeld dat dit jammer voor mij is, dat zij het pakket niet verzenden, maar ook niet de kosten zullen retourneren. En dat ik dan maar vooraf hun hele site had moeten lezen, omdat het wel ergens vermeld zal staan.

Gewenste Oplossing:

Ofwel verzending van mijn pakket ofwel retourneren van de kosten.

Bericht van DPD

2 jaren geleden - Beste Sandra, Wat vervelend om te horen. Aan het verzenden zitten inderdaad bepaalde voorwaarden voor afmetingen verbonden. Dit staat op verschillende plaatsen aangegeven op de website. Als je bijvoorbeeld rechtstreeks vanaf de startpagina naar de pagina gaat om je pakket aan te melden ("Nu verzenden"), staat links aangegeven dat er voorwaarden zijn, zo ook voor afmeting en gewicht (dit staat apart aangegeven in het menu). Als je eerst via het menu naar de pagina "Verzenden" gaat, geven wij nog eens aan dat het belangrijk is om rekening te houden met de voorwaarden voor afmetingen. Wij kunnen daarom helaas het bedrag niet vergoeden. We zullen dit voorval wel meenemen in onze evaluatie van deze website. Met vriendelijke groet, Charlotte

Reactie van de melder van de klacht sandra9000

2 jaren geleden - Beste Charlotte, Ik heb nogmaals gekeken, maar op geen van de pagina's die je dient in te vullen om je pakket te verzenden staat aangegeven dat het tot bepaalde maximale afmetingen gaat. Ik heb de pagina's nogmaals gekeken en kom wederom tot dezelfde conclusie. Dat jullie het voorval wel meenemen in de evaluatie van jullie website, maar geen geld retourneren terwijl jullie helemaal geen kosten hebben gemaakt, vind ik bijzonder vreemd en tevens klantonvriendelijk. Daarnaast heb ik met jullie klantenservice gebeld direct naderhand en werd er gezegd dat dit dan jammer voor mij was en dat jullie ook niet tegen extra betaling ook maar bereid waren om mee te denken hoe ik het pakket dan toch verzonden kreeg. Ik verzoek jullie dan ook om mij alsnog het geld te retourneren. Met vriendelijke groet, Sandra

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

2 jaren geleden - Beste Sandra, Als je www.pakkettenversturen.nl bezoekt, kun je op de startpagina klikken op "Nu verzenden". Je komt dan direct bij het aanmeldformulier. Voor de zekerheid geef ik je de link: https://www.pakkettenversturen.nl/nuverzenden#/placeOrder/placeNewOrderFirstStep/NL/0. Zoals je ziet staat aan links aangegeven dat er bepaalde voorwaarden en instructies zijn, en specifiek een kopje over afmeting en gewicht. Mocht je niet op "Nu verzenden" klikken, maar via het menu naar "Verzenden" gaan, dan kom je op deze pagina: https://www.pakkettenversturen.nl/Verzenden. Ook hier vermelden we deze voorwaarden, door middel van de volgende zin: "Het is belangrijk dat je je houdt aan de maximale afmeting en gewicht voor je pakket." Ook via deze tekst kun je rechtstreeks doorklikken naar deze voorwaarden. Ik vind het zeer vervelend dat je dit over het hoofd hebt gezien. Omdat de informatie echter op verschillende plaatsen zichtbaar is, en tijdens het aanmelden van je pakket op verschillende manieren naar voren komt, kunnen wij helaas het bedrag niet vergoeden. Met vriendelijke groet, Charlotte

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 14:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sandra,

In de vorige communicatie van mijn collega heeft zij nogmaals aangegeven dat wij geen vergoeding aan je konden geven. Dit is nog steeds zo en daarom sluit ik nu ook deze melding.

Mocht je in de toekomst vragen hebben dan kun je ons ook bereiken via facebook (dpdpakketservice.nl) of twitter (@dpdnl).

Groeten Kari

Alle klachten die gemeld zijn door sandra9000