Klacht: Vertragingen – trein uitval gedurende de spits – Traject Sassenheim – Rai

op 30 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Hierbij dien ik een klacht in over uitval/vertragingen over het Traject Sassenheim – Amsterdam Rai gedurende de maand juni 2016. Ik vind dat ik momenteel geen waar krijg voor mijn geld inzake het Traject Vrij abonnement (ad EUR 166 per maand) dat ik afgesloten heb. Zeker gezien het feit dat dit reizen gedurende spits betreft waardoor ik binnen 2 weken nu al 3 keer zeer laat op mijn werk aankom. Dit kan ik op mijn werk niet verkopen en dit heeft dus tot langere werktijden voor mij geleid. Ik verwacht dat jullie mij hiervoor financieel tegemoet komen.
Kleine vertragingen uitgezonderd zal ik ingaan op een 3 tal vertragingen. Ik heb hiervoor claims ingediend maar heb laatst begrepen dat moment van uitchecken zeer belangrijk hierbij is. Mijn reizen betreffen 99% van de gevallen het traject Sassenheim – Rai. Door uitval heb ik ook wel is de bus moeten nemen en dit is dus niet geregistreerd in mijn NS waardoor mijn claims vaak niet toegekend worden.
Bij onderstaande meldingen waren bij jullie storingen (ik denk seinstoringen) waardoor vele treinen niet gingen. Dit duurt over het algemeen langer dan een uur voordat dit hersteld is. Ik ga ervanuit dat jullie dit met jullie storingen systeem kunnen nagaan voor onderstaande claims.
1e claim

Op 17-06 tot Hoofddorp gekomen waar ik ca. 40min op een bus heb gewacht (met mij nog ongeveer 50 andere mensen). Er stonden hier 2 NS mensen om te helpen. Deze mensen konden niet aangeven wanneer een bus zou komen. Er werd zelfs aangeraden om terug te gaan naar schiphol en via Utrecht, Den Haag, Leiden uiteindelijk naar Sassenheim te gaan. Derhalve heb ik besloten om toch te wachten en uiteindelijk een vd laatste plaatsen in de bus kunnen bemachtigen. Ik ben uiteindelijk zeer laat op Sassenheim (zeker meer dan 1 uur) aangekomen.
2e claim

Zie toelichting. Zeer lang op Schiphol gewacht en zelfs vanuit Amsterdam Zuid naar de Rai gelopen. Rond 10.00 pas op werk.
3e claim

Ik wou de trein op Sassenheim nemen om 8.24. De treinen gingen niet. Uiteindelijk local bus (niet vanuit NS) genomen voor ongeveer EUR 6 naar Schiphol. Rond 10.00 pas op werk.

Daarnaast gaat de NS niet echt op klachten in via telefoon via de klantenservice of online. Je dient dat schriftelijk een brief in te dienen. Dit doen ze gewoon omdat veel mensen dit teveel werk vinden. Daarnaast zoals boven al aangegeven kijkt NS over het traject waar je uitgechecked hebt. Dus als je bv. op Hoofddorp eruit wordt geknikkerd en je checkt daaruit terwijl je eindstation Sassenheim is. Dan houden ze daarbij geen rekening. Ook al heb je in mijn geval een een vast traject.

Ik vind dat je online op een goede manier een klacht moet kunnen indienen en daarnaast ook gewoon via de telefoon. De klachtenafhandeling is zodanig ingericht dat mensen opgeven. Dat scheelt dus veel klachten voor de NS.
Verder begrijp ik uiteraard dat vertragingen kunnen voorkomen maar storingen in de spits die bij NS duidelijk bent zijn (seinstoringen) en dit veelvuldig voorkomt en de NS kan zien dat je over vast traject reist. Dan vindt ik dat ze hier rekening mee moeten houden. De storingen zijn immers niet mijn schuld maar vaak de NS.
Ik vindt daarnaast dat als ik over een Traject wat normaal gesproken slechts 26minuten in beslag neemt en daar EUR 166 pm voor betaald dat je gewoon moet kunnen zitten.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 12 juli 2016 om 10:44 geantwoord

Heeft op 12 juli 2016 om 10:52 geantwoord

Ik ben toch echt veel te laat op mijn werk gekomen. Indien nodig om mijn data goed te registreren. Zal ik in bv. Hoofddorp niet meer uitchecken maar dan klim ik als het nodig is over de hekjes. Dan moet het maar zo om nog een beetje gecompenseerd te worden.

Alle klachten die gemeld zijn door marcelwl