Klacht: VERTRAGING VLUCHTEN HV5586 (19/01) + HV 5585 (22/01)

op 24 januari 2014 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

HEENREIS
Ik woon in Nice en heb een vlucht Nice Amsterdam gereserveerd met een vertrek om 21h45 op zondag avond 19/01/2014.
De reden voor mijn vlucht naar Nice was de begrafenis van mijn beste vriendin Daniela de Vries op maandag ochtend. Ze was 49 jaar oud , is plotseling overleden en laat een lieve man en een dochtertje van net negen jaar oud achter. We zijn op tijd ingestapt maar het vliegtuig is niet opgestegen. Er was een technisch probleem en na twee uur in het vliegtuig gezeten te hebben werden er eindelijk drankjes en eten geserveerd. Tegen betaling ! Toen de drankjes net 5 minuten geserveerd waren kregen we te horen dat het probleem niet opgelost kon worden , dat we het vliegtuig uit moesten , naar het dichtsbijzijnde hotel gingen en pas de volgende dag om 8 uur zouden vertrekken. De kans dat ik op tijd zou komen voor de begrafenis was dus erg klein. Ik wilde daarom mijn vlucht veranderen en de klm vlucht van 6h30 nemen. Dat was niet meer mogelijk want het was al laat, ongeveer middernacht toen we het vliegtuig uitkwamen en nog 1 uur op de vouchers voor het hotel moesten wachten. Uitgeschreven door 2 dames (voor het gehele vliegtuig) van Avia Partners. Er was niemand van Transavia te bekennen. Na een aantal uren (niet) geslapen te hebben ben ik naar terminal 1 gelopen voordat de shutles vertrokken om een plaats voorin het vliegtuig te hebben. We zijn uiteindelijk pas om half 9 vertrokken en waren om 10h15 op schiphol. Ik heb de hele weg naar de uitgang gehold en ben in een taxi gesprongen. De begrafenis was al een half uur bezig, ik zal ’t Transavia nooit vergeven.
TERUGREIS
De terugreis van amsterdam naar nice op woensdag 22 januari was eveneens een nachtmerrie. De vlucht zou om 19h15 vertrekken, we vertrokken om 19h30. Toen we al 30 min onderweg waren kregen we te horen dat we rechtsomkeer zouden maken omdat er (weer !!!) een technisch probleem was. Dus weer 40 minuten later zijn we weer op schiphol geland. Er werd een ander vliegtuig klaargemaakt en we mochten na een tijd gaan lopen van het ene vliegtuig naar het andere….in de kou, wind en regen want iedereen moest dus opnieuw de handbagage opruimen dus er stond een lange rij voor het vliegtuig en op de trap. Er moest natuurlijk ook nog getankt worden.Ik weet niet hoe laat het vliegtuig uiteindelijk vertrokken is, ik weet nog wel dat we deze keer een gratis drankje kregen, hoe genereus ! Er werd wel meteen bij gezegd dat we voor een tweede drankje moesten betalen en ook voor eventuele versnaperingen. Geen gratis pindas…. Ook werd ons gevraagd om cash te betalen. Er was sowieso geen tijd voor een tweede drankje want er werd pas geserveerd 20 minuten voor de landing…ik heb niet eens tijd gehad om het eerste drankje op te drinken. Bij de landing stond trouwens het klaptafeltje nog uit, niemand heeft dat gecontroleerd. We zin geland om 23h45. In plaats van 21h15. Mijn zoontje van 8 die speciaal was opgebleven om me van het vliegtuig te halen met mijn man zijn natuurlijk weer naar huis gegaan. Ik heb een taxi moeten nemen. Het was al een heel verdrietige reis voor mij en daarbij nog een bijzonder stressvolle, op de heen en de terug reis dankzij Transavia. Ik begin ook grote twijfels de krijgen over de veiligheid van de toestellen van Transavia. Twee grote technische problemen in 2 dagen vind ik te veel.
Ik vermijd al een aantal jaren te vliegen met Transavia want in al eerder problemen gehad met Transavia in 2009 vol 5581 le 12/06 et vol 5585 le 14/06/2009.Ik heb toen 7 uur vertaging gehad op de heenweg en 3 uur op de terug weg. Ik heb toen ook een klacht ingediend (zie bijlage) en nooit een antwoord of compensatie gekregen.
Ik denk dat ik al mijn klachten ga verzamelen en een lang verhaal naar het NRC ga sturen.

- Financiele vergoeding voor enorme stress van deze heen en terugreis ook al was er op de terug reis "maar" 2.5 uur vertraging.
- financiele vergoeding van extra onkosten zoals taxi naar Amsterdam en taxi in Nice (zie kopies bonnen) en extra telefoonkosten van mijn mobiele telefoon naar buitenland
- financiele vergoeding of commercieel gebaar voor mijn klacht van 2009 voor de vertragingen van 10 uur in totaal (in twee dagen) waar ik nooit antwoord op heb gekregen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mcoehorst