Klacht: Vertraging van 4 uur , in de nacht, en geen enkele opvang

op 22 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

22 april 2016
Gisterenavond, 21 april, ben ik om 22.08 uur in Amsterdam vertrokken met de trein naar Maastricht die daar rond 24.30 zou arriveren. Logeren bij mijn zusje ivm bedrijfs-presentatie!

Toen de trein vertrok werd gemeld dat de trein tot Den Bosch reed ivm ongeluk en dat er in Den Bosch bussen waren gevraagd om passagiers verder te brengen naar Eindhoven. waar vandaan de trein wel zou rijden. Dit kan gebeuren.

In Den Bosch 23.05 uur aangekomen, werden we, onduidelijk, verwezen naar spoor 1 alwaar de bussen zouden komen om ons op te vangen. Daar stonden al mensen van eerdere treinen, Ook vanuit richting Tilburg. In 1 uur en 15 minuten kwamen er 3 bussen. Er stonden honderden mensen. Er werd van alles beloofd en ik en velen anderen wilde graag de aansluiting in Eindhoven halen. Het NS personeel kon geen informatie geven.

Toen vertrok onverwacht om +/- 24.30 een stoptrein naar Eindhoven. Ook dat ging niet vlekkeloos, stopten o.a. op midden spoor in Boxtel, mensen konden daar dus niet uitstappen, moesten mee naar Eindhoven: HET WAS EEN CHAOS!!!

In Eindhoven aangekomen werd gemeld dat we nog zeker 1 uur, tot 2.00 uur, op een trein moesten wachten. Als we met taxi wilden moesten we zelf betalen. Ik heb mijn zusje gezegd te gaan slapen omdat er gezegd werd dat er taxi’s geregeld werden om ons thuis te brengen. Het was erg koud en communicatie slecht. Enerzijds omdat NS mensen niet wisten wat ze moesten zeggen, waren al veel beloftes gedaan en geen enkele nagekomen en omdat de groep zo groot was kwamen ze met hun stem niet over de menigte.

Om 1.39 kwam een stoptrein die om 1.55 vertrok. En bij alle stations stopten. Niet in Sittard, wel in Susteren. Mensen die in Sittard moesten zijn werden meegenomen naar Maastricht want daar zouden taxi’s staan en dan zouden ze eerder thuis zijn dan vanuit Susteren.

Om 3.30 kwamen we in Maastricht aan. GEEN TAXI’S!! Geen enkele! En het zag er niet naar uit dat deze zouden komen. Ik moest in Maastricht naar de Antoon van Eelenstraat zijn, dit is te ver om te lopen. Anderen moesten dus naar Susteren, Sittard en het was heel koud!!! Geen taxi ’s en ook niet het gevoel dat er zouden komen.

Uiteindelijk werd beloofd als wij zelf taxi zouden nemen dit betaald zou worden. En gelukkig stond er een taxi en was ik om 4.30 bij mijn zusje.
Moe en boos omdat het zo respectloos is geregeld. Aan ons lot overgelaten. En anderen hadden het veel zwaarder dan ik. Ik moest vanochtend om 9.00 uur presentatie geven: u begrijpt: ik was erg moe!!

Vragen/opmerkingen
* Waarom is om 21.30 uur niet direct acties uitgezet: bussen,! Was nog geen nacht!!
* Waarom reed er , om 1 uur s’nachts niet direct trein door naar Maastricht
* Waarom kregen de NS mensen en wij, de reizigers, steeds beloftes (bussen, taxi’s die klaar zouden staan, mogelijkheid dat trein zou rijden etc…)

Ik ben boos, moe, en vind het onvoorstelbaar dat zoveel reizigers ( en NS personeel) midden in de nacht aan hun lot zijn overgelaten.
Ik vind het erg frustrerend dat ik mijn verhaal via mail moet doen en aan de telefoon iemand krijg die alleen maar de ge-eikte antwoorden heeft: wat vervelend, ik kan niets voor u doen.
– Ik ben boos dat ik moet mijn kaartje gaan scannen
– Ik ben boos dat ik vergeten ben doordat ik taxi bonnetje vergeten ben
ik de vergoeding niet kan aanvragen
– Ik ben boos omdat het zo slecht geregeld werd in de nacht. Is er
überhaupt een script om met deze situaties om te gaan.
– Waarom niet geïnventariseerd hoeveel mensen ergens heen willen, Dan was snel duidelijk dat er gewoon een trein moest rijden.

Ik ben verdrietig dat ik tijdens mijn presentatie vanochtend niet scherp was, En dat klantvriendelijkheid bij de NS onbekend is, geen respect voor eigen personeel, en het lijkt allemaal te maken hebben met deals met Munckhof die s ‘nachts geen bussen en taxi ’s heeft.

Als ik het geregeld had was een grote groep gewoon om 2 uur thuis geweest.
Dus huur mij maar in en ik regel het beter, train de mensen en stel de eisen waar klantvriendelijkheid weer onderdeel wordt van NS beleid.

Ik wil mijn dagkaart 1e klas terug en taxi kosten van 16,- Euro
En ik wil excuses!!

Reactie van de melder van de klacht Loes P.M. Geurts

1 jaar geleden - Onvoorstelbaar, vandaag krijg ik bericht dat mij klacht niet geaccepteerd is. Hoe bedoeld U? Was het teveel tekst? Waarom?? Afwijzing: hoe onpersoonlijk!!! """ Beste Loes P.M. Geurts, """" Je hebt onlangs een klacht gemeld over NS. Helaas neemt NS jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl. Laat NS weten wat je hiervan """ vindt en geef een cijfer voor de wijze waarop NS met jouw klacht omgaat! Welke informatie heeft u nodig? Wat heeft u van mij nodig om de klacht wel te accepteren want ik heb echt een klacht en zal afwijzing ook niet accepteren! In plaats van om 24.45 uur kwam ik om 4.30 uur op plaats van bestemming in Maastricht . Door een ongeluk, moet bij NS bekend zijn!! Wilt u mij bellen? Loes Geurts 06 38300680

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS