Klacht: vertraging

op 27 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte lezer, gisteren in de trein van Amsterdam-Centraal naar -ik meen- Den Haag werd een mevrouw die zakdoekjes verkocht aangesproken door een medewerkster van de NS. Omdat de verkoopster haar ID niet wilde tonen moest er op de politie gewacht worden op station Haarlem. Op het perron werd de ‘aanhouding’ van mevrouw verder afgehandeld. Onduidelijk is waarom de trein zijn weg niet kon vervolgen. Er zou personeel beschikbaar moeten zijn, die direct konden inspringen bij dit soort dingen, zodat de passagiers niet de dupe zijn van zo’n situatie. Uiteindelijk (ik denk na 20 minuten) werd omgeroepen dat de trein uitgevallen was en dat de volgende trein op hetzelfde perron zou komen. Opeens was het perronnummer op het bord veranderd (pas later werd dat omgeroepen). De vervolgtrein zou over een aantal minuten vertrekken van het andere perron. Hele stroom mensen naar het andere perron. Ook oudere mensen die moeite hadden met de trap af en weer op haasten zich, omdat we immers maar een paar minuten tijd hadden. Kan dit nou niet anders allemaal? Ik begrijp dat het niet meevalt om alles in goede banen te leiden, maar het onbegrip bestaat uit het feit dat wij als passagiers uit de trein zo lang hebben moeten wachten op een mevrouw die zakdoekjes verkoopt in de trein, op het perron haar ID wel laat zien, mag bellen en vervolgens wordt gezegd dat ze het station moest verlaten. Wie is er nu meer gestraft, de mevrouw die iets illegaals doet, of al die passagiers?

Gewenste Oplossing:

Ik reis regelmatig met de trein en in de regel gaat het allemaal best wel goed, maar bovenstaande ervaring moést ik toch echt even delen. Dit is overigens de eerste keer dat ik een klaag.

En de drukte in de trein, daar klaag ik niet eens over. Wordt aan gewerkt toch?

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 07 juni 2016 om 14:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door JB Huurman