Klacht: verkopen via bol.com

op 05 mei 2015 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bol.com is intermediair in de verzendkosten van een te verkopen artikel.
Niets mis mee tot blijkt dat de verzendkosten niet van toepassing blijken aangezien de koper om de hoek woont.
Op de knop gedrukt is op de knop gedrukt volgens bol.com en zij rekenen de verzendkosten TOCH door, zodat ik als verkoper gedupeerd wordt.
Mijn klacht is dat zij op deze wijze handelen en mij er niet op wijzen eerst het adres van de koper te bekijken op de pakbon en pas daarna de verzendkostenknop in te drukken.Daarnaast bieden zij indien ik per abuis de verzendkostenknop indruk geen restitutie mogelijkheid van bv. binnen 5 minuten .De koper wordt de dupe want de bestelling wordt nu geannuleerd.
Waarom moet ik verzendkosten betalen indien ik geen verzendkosten maak! Klantonvriendelijkheid ten top.

Gewenste Oplossing:

Beleid aanpassen en verzendkosten restitutie als dit al niet gebeurt is d.m.v. de annulering.

Bericht van

5 jaren geleden - Beste heer/mevrouw,Ik heb een paar keer geprobeerd telefonisch contact op te nemen, maar helaas is me dat niet gelukt. Ik heb je een e-mail gestuurd met een passende oplossing. Ik hoop je hiermee naar tevredenheid te hebben geholpen.Ik wens je nog een fijne dag.Groet, David van bol.com

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Pastrocio

5 jaren geleden - Beste David, Inderdaad, de procedure is aangepast, echter ten koste van de koper van het boek. U heeft aangegeven de klacht in uw beleid mee te nemen en voor te leggen aan uw verantwoordelijke leidinggevende, echter daar heb ik nog geen reactie van vernomen

Bericht van

5 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Vervelend dat u nog geen reactie hebt ontvangen. Ik zie dat wij hier nog mee bezig zijn. Graag nog even uw geduld. Bedankt en een fijne dag toegewenst. Wil van bol.com..

Reactie van de melder van de klacht Pastrocio

5 jaren geleden - Bij bol.com zijn ze volledig de weg kwijt. Nog steeds heb ik geen behoorlijk antwoord op de klacht na 19 mei en nu sturen ze me geen factuur bij mijn bestelling omdat ze me een compensatie hadden aangeboden inzake de klacht. Dit wordt nu weer teruggedraaid met leugens . Klaar ben ik met bol.com en ga voortaan weer als vanouds gewoon naar de boekwinkel .Knettergek word ik van jullie , wat is dit nou weer voor antwoord. Handel de klacht naar behoren af die er al maanden is zou ik zeggen en u heeft mij GEEN betalingsherinneringen gemaild noch ooit een factuur bijgeleverd. Dat is vreemd, geen factuur bijsluiten, zeg nou zelf. Het is niet vreemd dat ik dit als compensatie zag voor uw falen inzake mijn eerdere klacht. Wie stuurt er nou zonder reden geen factuur bij een bestelling.Dus dat ik iets niet gelezen zou hebben is een leugen en de verantwoordelijkheid afschuiven! Ik zou een verrassing ontvangen bij mijn volgende bestelling. Daar stond geen restrictie bij. Ik heb dus nooit een korting ontvangen en dat aanbieden is dus ook een leugen geweest. Kortom, u bent een klant kwijt en ik ga dit verhaal weer melden op klacht.nl. Ik zal die 44.99 euro betalen en de herinneringskosten haalt u maar via de rechter als u wilt. Daaaaaaaaag bol.comOp 1 jul. 2015, om 10:25 heeft [email protected] het volgende geschreven:Beste mevrouw ,Hartelijk dank voor uw e-mail van 30 juni 2015.U geeft aan een bestelling te hebben geplaatst met bestelnummer 8486055480. U heeft nu een derde en laatste herinnering ontvangen via de post. U zou een verrassing van ons ontvangen en hierdoor heeft u de bestelling geplaatst.Wij hebben de bestelling meteen voor u nagekeken. Er staat inderdaad een bedrag open van 44.99 euro. Wij raden u aan deze met spoed te betalen. Verder hebben wij betalingsherinneringen verstuurd op 12 mei 2015 en op 26 mei 2015 via de email. Het kan zijn dat onze emails in uw spambox terecht zijn gekomen waardoor u deze niet heeft gelezen. Onze welgemeende excuses voor deze vervelende situatie.Wij raden u nogmaals aan om uw bestelling te betalen of natuurlijk kosteloos te retourneren. De verrassing die u van ons zou ontvangen is een kortinscode. Wij mogen alleen geen boeken afprijzen omdat deze vast staan. Verder is de korting niet geldig op foto artikelen of baby artikelen.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Myrthe bol.com Klantenservice www.bol.comMocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.Helaas niks meer van u gehoord,zie onderstaand doorgestuurd bericht dd. 19 mei. Wel heeft u mij een kado toegezegd in uw mail van 1 mei jl.Vandaag hebben wij meermaals geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen op het nummer 0610104015 over uw melding aan bol.com Klantenservice. Wij hebben u gebeld met een anoniem nummer. Omdat wij u niet hebben kunnen bereiken, informeren wij u graag verder via e-mail. U heeft eerder aangegeven dat er onterechte pakketzegelkosten in rekening werden gebracht bij een bestelling. Wij kunnen ons voorstellen dat u dit als vervelend ervaart, vooral als de koper op loopafstand van u woont. Het terugdraaien van een pakketzegel is helaas nog niet mogelijk. Wij kunnen u wel tegemoet komen voor onterechte pakketzegelkosten. De pakketzegel wordt altijd automatisch aangemaakt zodra u de verzending heeft bevestigd. Wij verwachten niet dat het vaak voorkomt dat een koper op loopafstand van de verkoper woont. We merken dat dit toch wel een situatie is die kan voorkomen. Dit incident zal daarom genoteerd worden en doorgegeven worden aan de verantwoordelijke afdeling. We komen u ook graag tegemoet voor het ontstane ongemak. Bij uw volgende bestelling wordt er tijdens het bestellen en betalen automatisch een verrassing aangeboden.Wij willen u over deze vervelend situatie graag ook eenmaal telefonisch spreken. Vriendelijk verzoeken wij u om aan te geven wanneer u bereikbaar bent.Wij wensen u een fijn weekend toe.Met vriendelijke groet,Soleyman bol.com Klantenservice www.bol.com, hetgeen ik meende te ontvangen bij mijn bestelling nr.8486055480, waarover ik NOOIT een factuur heb ontvangen. Echter krijg ik vandaag per post een laatste betaalherinnering met extra kosten terwijl u dus nooit eerder een factuur of herinnering heeft gestuurd aan mij, niet bij de bestelling, niet per email en niet per post. Dus dat is mijn volgende klacht. U belooft mij een verrassing, ik bestel iets maar krijg geen factuur, dus ga er van uit dat dat de verrassing zal zijn en nu opeens deze laatste(zonder factuur of eerdere betalingsherinnering) betaalherinnering, waarin u alles blijkbaar terugdraait.Van: "Bol.com"

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 18 juli 2015 om 16:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer/mevrouw,

Mijn collega heeft u inmiddels per e-mail geinformeerd.

Groeten,
Marieke van bol.com

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Bol.com beoordeeld.

Heeft op 23 juli 2015 om 14:30 geantwoord

De klacht is niet correct opgelost, Bol.com biedt een waardebon aan maar geeft niet aan hoe deze te verzilveren.
Kortom, ik besteed geen energie meer aan dit bedrijf, boeken kun je tenslotte overal kopen,alles beter dan bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door Pastrocio