Klacht: Verkeerde afmeting keuken blad, nonchalante medewerkers.

op 30 augustus 2018 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Keukenblad besteld met kookplaat en spoelbak.
Monteurs zijn geweest voor afmeting, met zn tweeën alles afgemeten.
paar maanden later is de blad met toebehoren geleverd.
Een professionele montage bedrijf ingeschakeld voor monteren van het blad.
Bij monteren achtergekomen dat het verkeerd is gemeten en dat het blad te groot was en verkeerde schuine afmetingen heeft.
blad bestond uit 2 delen, lange deel was 2 cm te lang, dat terwijl we nog 2 cm van de muur hebben afgehaald (plaat aan de muur)
aan de korte blad meer dan 4 cm te lang. en lange blad was schuin verkeerd gesneden waardoor een deel boven de deuren net op de kast deuren eindigde. dus aan een kant 2-3 cm boven buiten de deur, en aan andere kant stak een deur bijna uit.

Klantenservice gebeld van de winkel, ze gaven aan het direct op te lossen, zonodig kon er snel en nood keuken komen van hout tot het wordt opgelost. doorgeschakeld naar klantenservice van keukenconcurrent, een ongeïnteresseerde nonchalante medewerker aan de lijn, hij zei maak maar fotos, schrijf het verhaal op, we gaan volgende week even naar kijken en beoordelen, Halo, ik heb geen keuken meer, alles is opengebroken.
na lang overleg, hebben we besloten om een professionele steen zaag te huren bij boels, zo gezegd zo gedaan, monteur heeft paar uur extra gewerkt, en samen hebben we de extra cm’s eraf gezaagd, randen weer terug gelijmd. en met veel moeite geplaatst. een kant is nog steeds net boven de deur, maar iets beter.
heb toen ook besloten om geen contact meer te zoeken met keukenconcurrent, want wordt toch niet serieus genomen, maar hierdoor had ik all rond 400 euro verlies, want moest zaag huren, monteur extra betalen, speciale lijm kopen etc…
nog geen 2 weken erna, is de kookplaat kapot gegaan, het is van Bauknecht (niet dus) achteraf blijkt gewoon whirlpool met andere logo.
van 4 kookzones, 2 linkerste kapot, met error melding op het scherm.
op internet opgezocht, billijkt bij duizenden mensen hetzelfde te gebeuren, een of andere goedkoop chinees printplaatje begeeft het. dus moet door fabrikant worden vervangen. hierdoor genoodzaakt te bellen naar keukenconcurrent. terwijl ik dat doorgaf, maakten ze afspraak en vroegen of verder alles goed was, ik zei nee, want het was ook verkeerd gemeten en daardoor had ik veel meer werk moeten doen en ben ook veel meer geld kwijt.
diegene die eerste klacht opnam, zei dat het haar niet aangaat, en dat het als aparte klacht wordt doorgezet. zo gezegd zo gedaan.
ben net gebeld door diezelfde nonchalante ongeïnteresseerde medewerker. met het verhaal dat hij naar mijn klacht wilt luisteren.
en dat ik hem geen kans gaf om het op te lossen week later :))
ik had er niet eens om gevraagd, dat heb ik aan hem ook aangegeven. van zo en zo, dit doe je niet. ik heb familie thuis, ik heb kinderen, een keuken is onmisbaar, ik kan geen weekeind en dan misschien nog een week zonder keuken. dus de oplossing is niet geboden, en excuses ook niet, compensatie ook niet. toen hing hij gewoon op.
en trouwens bij verkoop gaven ze aan 4cm aan blad te leveren. terwijl bij levering was het gewoon 2cm composiet. dit is dus misleiding. of misschien zelfs oplichting. want ik kreeg keuze van 2cm of 4cm, ik koos voor 4 cm zodat het dikker en steviger is. kreeg gewoon 2cm blad met 2 stickers van plastic kunststof eronder samen met de 2 plankjes kunststof is het wel 4 cm. maar het blad is gewoon 2 cm.

bedankt keukenconcurrent.

Gewenste Oplossing:

1. Bel me niet als je geen oplossing wil geven. Liever als je gewoon nee zegt, verdoe mijn tijd niet.
2. Zo een medewerker die ophangt, dat kan echt niet.
3. Er zou echt een compensatie moeten worden geregeld. ik heb nota bene niet zelf gemeten, ik heb volgens advies gewoon betaald zodat monteurs van keukenconcurrent langs komt om alles af te meten. zij hebben het verkeerd gedaan, dus zij moeten ervoor opdraaien zodat ze volgende keer beter hun werk doen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

3 maanden geleden - Beste meneer TofikG, Heel jammer om uw klacht te lezen betreffende onder andere het werkblad. Ik heb deze klacht voor u opgepakt en ga kijken welke mogelijkheden er zijn om dit op te lossen. We komen hier zo snel als mogelijk bij u op terug. Met vriendelijke groet, Twan Hoekstra - KeukenConcurrent.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat KeukenConcurrent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KeukenConcurrent

Heeft op 07 september 2018 om 10:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer TofikG,

Vanuit onze klantenservice heb ik begrepen dat er inmiddels een aantal maal contact met u is opgenomen. Hierbij is uw klacht met betrekking tot het werkblad uitgebreid besproken. In verband met de kookplaat is, ook in overleg met Bauknecht zelf, met u de aansluiting van de kookplaat besproken waar waarschijnlijk het probleem zit. U heeft keuken aansluiting in eigen beheer verzorgd en u heeft aangegeven eerst zelf te kijken naar de oplossing voor de kookplaat.
Fijn om te vernemen dat er over uw klacht in ieder geval meermaals contact met u is geweest.

Met vriendelijke groet,

Twan Hoekstra - KeukenConcurrent.

Heeft op 07 september 2018 om 10:40 geantwoord

1. Keukenconcurrent heeft geen oplossing / tegemoetkoming geboden betreffende werkblad, ze geven aan dat ik had moeten wachten tot zij week daarna beslissen wat ermee gaat gebeuren. Dit was voor mij geen optie want mijn keuken lag uit elkaar ik had geen alternatief. Diezelfde medewerker belde me met de mededeling dat ze niets gaan doen. Ze vinden dat het allemaal goed is zo.
2. Wat betreft ophangen, gaf die aan dat hij niet ophing maar dat de lijn verbroken werd, heel erg toevallig ...
3. Ze hoorden over de kookplaat die na 2 weken niet meer goed werkte, en gaven aan dat zeker gaan oplossen, kosteloos, om tenminste ergens mee te helpen, 2 dagen later belden ze terug met de mededeling dat ze denken dat het aan verkeerde aansluiting ligt en dat ik maar 120 euro moet betalen aan de monteur om dat op te lossen. Ik heb een professioneel bedrijf ingeschakeld om de keuken te monteren, en diezelfde monteur had de kookplaat aangesloten.
Nota bene op diezelfde manier zoals de kookplaat ervoor was aangesloten, trouwens ook Whirlpool van hetzelfde model, we hebben een op een de kabels overgezet, daarnaast ook via het boekje gecontroleerd. en het heeft 2 weken gewoon goed gewerkt. Het feit dat iets 2 weken lang goed werkt en dan ineens uitvalt geeft all aan dat de aansluiting goed was.
3. Om dit geheel goed te begrijpen : Ik heb 3000EU betaald voor een werkblad met kookplaat en spoelbak, een werkblad van maar 184/100 hoek dus relatief kleine. het kookplaat van NEP Bauknecht was 700 euro, terwijl hetzelfde model, met hetzelfde serie nummer etc.. overal goedkoper wordt verkocht.
er werd op papier 4cm plaat (composiet) aan ons verkocht, terwijl het maar 2cm was.
Bij aflevering bleek dus dat het verkeerd is gemeten, en dat het niet past. terwijl wij 100 euro aan keukenconcurrent hadden betaald expleciet om ervan zeker te zijn det het juist wordt afgemeten (naar advies van keukenconcurrent)
2 weken later ging de kookplaat van 700 euro kapot.
Keukenconcurrent's reactie ziet u en van whirlpool ook.
Nou even alles samengevat, ik heb voor 3000 een set gekocht, verkeerde afmeting heeft me nog eens bijna 400 euro extra gekost, monteurs werk kosten, machine huren etc... nu is de plaat ook kapot en eerlijk gezegd interesseert me niet waarom, is het slechte kwaliteit of verkeerde aansluiting.
Ik ben een klant, ik ben in principe veel meer kwijt en heb veel meer moeite doen, en heb nog steeds een probleem.
wat mij betreft had keukenconcurrent de extra montage kosten moeten vergoeden, of tenminste de helft ervan. en whirlpool had niet moeilijk moeten doen en intimiderende monteur sturen, die achter mijn schoonmoeder bleef lopen om haar te dwingen te pinnen terwijl hij nog niets had gedaan. maar gewoon het probleem moeten oplossen, excuses aanbieden en dan was het ook gewoon goed geregeld.
Maar nu wordt het een wel is niet is verhaal waarbij een miljoenen bedrijf een privé persoon benadeelt middels eerst oplichten bij verkoop dan bij levering zn werkt niet goed doet en achteraf zelfs de garantie niet naleeft.
Dus wat mij betreft is het heel simpel :
1. ik ben alleen tevreden als ze de extra kosten van keuken montage vergoedden, van 400 euro.
2. per direct een monteur sturen voor de whirlpool kookplaat en niet om te discuteren en bewijzen dat het verkeerd is aangesloten maar om het goed te maken en te vertrekken.
Willen ze dat niet, dan vind ik het ook goed, voor mij gaat het om het principe en niet om het geld of de kookplaat. Ik zou liever willen dat ze weigeren, en dat het geheel gewoon op internet blijft staan, zodat mensen zien hoe deze partijen mensen oplichten en benadelen en achteraf nog een intimiderende monteur sturen die nog meer geld van je probeert af te troggelen.

Reactie van de melder van de klacht TofikG

3 maanden geleden - Gisteren heb ik de kookplaat onderzocht, enigste wat ik kon vinden is dat de schroef van L2 niet goed strak was aangedraaid. ik heb de schroef strakker aangedraaid, plaat weer aangesloten en het was goed, de kabel zat niet eens op L2, maar op L1, en van L1 zit er een doorlusser naar L2. omdat we een fase gebruiken. Dus om een schroefje aan te draaien vraagt monteur van Whirlpool 120 euro? bravo whirlpool. u wordt bedankt. oplichters van eerste klasse.

Alle klachten die gemeld zijn door TofikG