Klacht: Vergoeding verzendkosten

op 18 mei 2016 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Vandaag heb ik contact gehad met Niels van de klantenservice. Ik heb nl een tweedehands boek bij een particuliere verkoper gekocht via bol. Nu heb ik niet het juiste boek ontvangen en wilde het daarom retour zenden (bestelnr 8733851860). Nu woont de verkoper in België (had ik dit vooraf kunnen weten?). Daarom heb ik met de klantenservice gebeld en werd er heel vriendelijk geholpen. Gezien de situatie is er een case geopend (13152978) en zouden mijn verzendkosten vergoed worden. Op dat moment wist ik de verzendkosten nog niet, maar dit was geen enkel probleem. Ik kon gewoon bellen of mailen en het casenummer doorgeven en dan zouden de kosten vergoed worden. Zo gezegd zo gedaan. De verzendkosten waren erg hoog €11,25. Toen ik vervolgens de klantenservice belde kreeg ik Boutaina aan de lijn en werd mij gezegd dat mijn onkosten alleen werden vergoed met een cadeaubon. Ik heb aangegeven dat ik dit niet wilde maar dat ik mijn geld terugwilde. Dit was in geen enkel opzicht mogelijk. Ik heb daarom aangegeven dat ik me misleid voel. Had ik geweten dat ik er een cadeaubon voor had gekregen, dan had ik mogelijk het boek niet teruggezonden. Ik heb tevens melding gemaakt dat ik hier een klacht over wilde indienen. Boutaina heeft toen aangegeven dat als ik de cadeaubon zou accepteren ik zo wie zo mijn geld niet terug zou ontvangen. Daarom heb ik in eerste instantie de cadeaubon niet geaccepteerd.

Het feit dat ik een verkeerd boek heb ontvangen van een externe verkoper en de klantenservice mij mijns inziens niet volledig heeft geïnformeerd heb ik mijn inziens recht op teruggave van de gemaakte kosten. Ik hoop daarom dat Bol mij alsnog tegemoet zal komen en de verzendkosten in contanten zal retourneren.

In afwachting van uw reactie,

Judith Bergman
juudbergman@gmail.com

Graag zou ik de gemaakte verzendkosten ad €11,25 in contanten ontvangen en niet in de vorm van een cadeaubon.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 18 mei 2016 om 15:59 geantwoord

Beste mevrouw Bergman,

Naar aanleiding van uw melding op Klacht.nl over de hoge kosten van uw retourzending hebben we elkaar vandaag gesproken.
Zoals ik ook al in mijn e-mail heb bevestigd, zijn we samen tot de gewenste oplossing gekomen. Hier ben ik blij om!

Ik wens u nog een fijne dag toe!

Vriendelijke groet, Floor van bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door juudbergman@gmail.com