Klacht: Vergeet nooit per ongeluk je huisnummer bij DPD!!

op 31 augustus 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Want je valt zomaar tussen wal en schip en dan is er niemand thuis!
Goed ik leg het even uit ik heb een pakket besteld uit Duitsland, maar was vergeten mijn huisnummer te vermelden bij het invoeren van het bezorg adres. 2 dagen na de verzendbevestiging kon ik al zien op de website van DPD dat het pakket was gearriveerd in Beverwijk 15 kilometer van mijn huis, en ik was dus in de veronderstelling dat het de volgende dag binnen zou zijn, een week later was de situatie nog onveranderd…

Vervolgens kreeg ik ruim een week na de bestelling een mail. En niet van DPD maar van de verzender, met het verzoek mijn huisnummer en telefoonnummer door te geven.
De volgende dag heb ik dan ook van DPD een mail binnen waarin staat dat er gegevens missen! Toen ik op de website ging kijken kon ik inderdaad zien dat mijn huisnummer ontbrak. Ojee! Verder stond alles er al in mijn telefoonnummer alles. Ik wilde meteen in actie schieten om het aan te passen…
Er rest je geen optie dan te bellen en meteen extra te betalen voor een hulplijn, want nergens online kan je iets aanpassen of replyen. Ok dus je belt voor 50ct per gesprek extra.
Eerst wordt je dat mede gedeeld, wat allesbehalve vrolijk stemt, dan moet je je pakketnummer intoetsen maar dat wordt vervolgens niet herkend. En je wordt daarna doorgeschakeld, en flink lang in de wacht gezet, meer dan 10 minuten. Goed, zo lang het met 1 telefoontje geregeld is..
Het is uiteindelijk gelukt mijn huisnummer telefonisch door te geven en dit is toen op de website ook meteen aangepast zag ik. Helaas had deze fout wel een week extra gekost en een duur telefoontje, maar goed, nu zou het zo gepiept moeten zijn! Het zou nu binnen 2 werkdagen bezorgd zijn nou mooi!
Vervolgens wacht ik wéér een hele week, waarin ik elke dag weer denk nu wordt het bezorgd! maar helemaal niets gebeurt er, terwijl op de website nu al 2 weken staat dat het pakket zich in Beverwijk bevindt 20 minutjes van mijn huis ik kan het zo halen..
Dus ik bel wederom hierover (kassa voor dpd). De dame aan de lijn, (na dus het hele riedeltje met betalen, nummer niet herkennen en in de wacht gezet worden) helpt mij gelukkig! Eindelijk wederzijds kontakt en wellicht opheldering?! In de zin van het wordt opgelost? Ja
DPD zou het de volgende dag bezorgen tussen 9 en 15 uur (ook een ongewoon ruime tijdspanne), dus ik weer de hele dag thuis geweest, helemaal niks. Ik die middag wéér meteen bellen; o ja dan heeft de bezorger het laten staan, ik zal een mailtje sturen naar de depot of ze het meenemen.. Wanneer het bezorgd gaat worden is niet duidelijk..
Vandaag bel ik wéér…
Ineens weet niemand iets, met wie heeft u gesproken dan? Nee ik kan hier niets zien het enige dat ze me kunnen vertellen is dat het inderdaad in het depot in Beverwijk staat.(Duh Dat zie ik hier ook wel).. Het blijft steeds langer stil aan de andere kant..
De vraag of ik het dan zèlf mag komen halen wordt stellig met nee beantwoord. WHY? Er zou een computerstoring zijn?? Nou op internet vind ik niks over een storing.
Iedereen die ik maar aan de telefoon krijg zegt ìk kan er niks aan doen.. O dus het is mìjn probleem??
Ik zeg jullie weten nu toch waar ik woon al 2 weken?!
Als het na herhaaldelijk overleg ook al niet analoog blijkt te lukken voor DPD om een toezegging te doen en de lijn steeds langer stil blijft, verlies ik mijn geduld.

Dus ik zeg ik ben er helemaal klaar mee los het nu zo snel mogelijk op want ik heb lang genoeg gewacht, en ik ga niet weer tot dinsdag wachten, en gooi kwaad de hoorn op de haak. Het is alwéér vrijdag…

om vervolgens BINNEN MINUTEN op de site de status te zien veranderen in: pakket terug naar verzender wegens ‘onenigheid bij afleveradres’,nou WAS HET MAAR WAAR dat het bij mij voor de deur was dan was ik nu blij en de bezorger ook.
Als je als klant dus een klein foutje maakt (wat niet meer dan menselijk is) kom je in een molen terecht zonder begin en zonder eind, maar als je vervolgens je hakken in het zand probeert te zetten (wat nog niet makkelijk is want DPD is slecht bereikbaar), weten ze niet hoe snel ze het terug bij de afzender moeten krijgen. En dat terwijl ik herhaaldelijk aan geef ik woon in de buurt ik kom het zo halen, maar die optie hebben ze niet.
Automatiseren is leuk, maar zorg dat je wel een backup plan hebt als je computer niet doet wat hij moet doen!

Ik ben helemaal niet van de klachten maar nu moet ik wel want na deze laatste terugstuur actie, is mijn pakket is tot op heden NIET bezorgd, en heeft zelfs voor enkel ellende gezorgd, met voorlopig nog geen eind in zicht, en ik ben nu zeker 10 euro al kwijt aan belkosten, en wie weet ook nog weer nieuwe verzendkosten? En hoeveel tijd gaat het nu weer kosten? DPD vertel het mij! Uiteindelijk kom je gewoon in een soort fuik terecht waarin je dan samen zit met een personeelslid van dpd gefrustreerd te wezen…

Als ze het binnen een dag accuraat oplossen zoals je zou verwachten voor een betaalde service, via bemande email, en dan niet via ontmoedigende formulieren en dergelijke. Ik, en vele personeelsleden van DPD met mij, zou denk ik veel meer geholpen zijn met 1 enkele simpele rechtstreekse email conversatie, die per direct gestart had kunnen worden nadat bij DPD bekend was dat er gegevens misten. Het lijkt in dit geval namelijk of ik niet de enige ben die ruzie heeft met de computer, die dus pal tussen de klant en de aanbieder in staat als een lompe OLIFANT. Snapt u mijn punt?

Het aanpassen van mijn gegevens was online niet mogelijk, ook zoiets, dus ik MOEST bellen. Maar dan is het ook leuk als het gelijk wordt afgehandeld voor die hoge belkosten, ok na enig bellen dacht ik het voor elkaar te hebben want het zou morgen tussen 9 en 15 bezorgd worden, maar als het dan vervolgens NIET gebeurt en ook op de werbsite staat alles onveranderd en je belt DAN weer terug, en ik krijg steeds te horen, dat er een mailtje wordt verzonden naar degene die daar weer over gaat?...

Het is niet mijn bedoeling om mijn zelfbeheersing te verliezen, maar uiteindelijk is dit toch gebeurd, u moet begrijpen dat hier wel eerst een hele serie pogingen tot kontakt en poging tot oplossen aan vooraf zijn gegaan, van zowel de verzender als de ontvanger waarin ik me uiteindelijk compleet geen raad meer wist, want hoe simpel kan het zijn?? Ik geef mijn huisnummer door en mijn pakket kan de bezorgbus in, uurtje later, hooguit de volgende dag bezorgd klaar!
Of niet? Het geval wil dat ik natuurlijk mijn vertrouwen kwijt raak in een medewerker, als mij herhaaldelijk verteld is dat het in orde is, opgelost, morgen bezorgd en dat er dan vervolgens geen teken van leven komt voor dagen net zo lang tot ik weer bel..

Blijkbaar is het voor DPD makkelijker dit wat nu gaat lijken op een conflict, niet op te lossen maar erger te maken, door het pakket per direct terug naar Duitsland te zenden in plaats van naar de oorspronkelijk bedoelde, inmiddels bij 5 medewerkers bekende bekende bestemming in de buurt. Niet te geloven dat ze dáár wel een aparte snelle service voor hebben!
TERUG sturen sjooooongejongejonge
Ik heb ècht mijn best gedaan, maar tot op heden is er niets bezorgd en nu krijg ik ook nog de kous op de kop!
Dus deze klacht is niet opgelost! Verre van. Belofte maakt nu eenmaal schuld, en dan kan je na een zeker punt dus ook een boze klant verwachten. En mijns inziens is terug zenden het LAATSTE wat je dan doet. De hele oorzaak van het conflict is dat de klant zijn pakket namelijk niet krijgt. Lekkerslim.nl

Ik heb bij andere verzenders toch betere ervaringen!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Jochem Smith