Klacht: Veel gepraat in stiltecoupé

op 30 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Het gebeurt mij regelmatig, en ook nu weer, dat ik in een stiltecoupé zit (met een reden!), maar er door meerdere mensen gepraat wordt. Zo zit ik nu in de trein van 08:44 uur vanuit Heerlen naar Schiphol in treinstel 4220, en zijn er minstens 6 ‘zitjes’ (dus 12 mensen) aan het praten. Er iets over zeggen lijkt geen zin te hebben omdat de meerderheid van de mensen in de coupé wilt kletsen. Nu kan de NS moeilik continu controleurs in de stiltecoupé zetten om te kijken of het stil is, maar dat er zojuist een conducteur langsloopt die nauwelijks op lijkt te merken dat er gepraat wordt, laat staan er iets van zegt, stuit me tegen de borst. Laat de medewerkers in de trein op zijn minst een poging doen om het stil te krijgen.

Liefst zou ik het helemaal stil hebben, maar het zou ook al heel fijn zijn als conducteurs die een stiltecoupé doorkruizen vragen of men daadwerkelijk stil wilt zijn, of een andere plek in de trein wilt zoeken.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 24 mei 2016 om 14:07 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door CCT