Klacht: van de regen in de drup

op 20 juli 2012 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Vorige week begon mijn digitale TV slechter beeld te vertonen. Dit werd steeds erger en maandagavond gaven 10 zenders geen beelden meer weer.
Dinsdagavond de hele avond gebeld met Ziggo en werd ik van de ene mogelijke oplossing naar de volgende geleid. Einde van het liedje, er moest een monteur voor komen. Deze is vrijdagmiddag geweest en moest concluderen dat de digitale ontvanger het begeven heeft en daar deze 4 vier jaar oud is, is er geen enkele garantie meer! Na het terugplaatsen van de digitale HD ontvanger merk Samsung, bleek ineens geen enkele zender meer beeld te hebben…….!!! Dus niet alleen de bovengenoemde 10 zenders, maar ook de rest van het zenderpakket had zogenaamd “geen ontvangst” meer. Dat was spijtig maar ja, hij was toch kapot. Wel was er de mogelijkheid om analoog te kijken, maar hoe dat op mijn TV ingesteld moest worden kon de goede man mij ook niet vertellen, m.a.w. zoek dat maar zelf uit aan de hand van de handleiding van het TV toestel.
Van lieverlee een lokale ondernemer gebeld met de vraag of een levensduur van 4 jaar normaal is bij Samsung. Antwoord: ja die dingen zijn niet erg betrouwbaar en geven snel de geest. Zij verkochten dan ook alleen nog maar Humax. Het zou toch zo moeten zijn dat Ziggo bij haar aanbiedingen (voor het verkopen van abonnementen) zorg draagt voor goede producten en haar nieuwe klanten niet afscheept met inferieure ontvangers. En het zou toch ook zo moeten zijn dat Ziggo wat coulanter en behulpzamer zou moeten omgaan met haar bestaande klanten!

Het zou op zijn minst netjes zijn als Ziggo een aanbieding deed voor het leveren van een andere digitale HD ontvanger, bijv. tegen een gereduceerde prijs. En het zou ook zo moeten zijn, dat Ziggo apparaten aanbiedt (ook al geldt dit een aanbieding) die betrouwbaar zijn (levensduur van 10 jaar lijkt mij toch niet overdreven) en als dit dat dan al niet kan, dit minstens kenbaar moeten maken aan haar (toekomstige) klanten. Ik heb het idee, dat zodra Ziggo een vis in haar net gevangen heeft, ze die daarna rustig laten spartelen.

Alle klachten die gemeld zijn door jeu.renkens