Klacht: Vaatwasser defect al na 5.5jaar en verkoper niet thuis..

op 15 februari 2018 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

Onze vaatwasser is defect geraakt en nog maar net 5,5 jaar oud.
Wij hebben extra garantie ontvangen via Whirpool waardoor wij op al onze aparatuur 5 jaar garantie hadden.
Helaas dus een half jaar buiten de garantie nu…

Dan ga je contact zoeken met de KeukenConcurrent (Woerden), daar hebben we immers onze volledige keuken aangeschaft op 14 mei 2012.

Na de klacht te hebben voorgelegd waren er voor ons twee opties:
1. Neem contact op met Whirpool (KeukenConcurrent: wij kunnen er niets mee)
a. Bij Whirlpool kon ik kiezen voor een jaar garantie bijkopen inclusief reparatie huidig defect voor een bedrag van 300 euro (veel en veel te duur voor een machine met een nieuwwaarde van +/- 500 euro).
2. Koop een nieuwe vaatwasser bij ons en wij mogen hem aanbieden conform de goedkoopste prijs op internet.

Wij hebben gekozen voor optie 2. Omdat er verder geen ruimte was voor andere oplossingen en je toch snel een nieuwe vaatwasser wilt hebben. Ook wilden we de KeukenConcurrent de mogelijkheid bieden om het netjes met ons op te kunnen lossen.
Uiteindelijk hebben we een koopovereenkomst getekend voor 701 euro onder de voorwaarde dat de vaatwasser week 5 geleverd zou worden.
Na een aantal keer zelf bellen over de planning van week 5 kreeg ik uiteindelijk te horen dat de directie niet akkoord was met de uitlevering van de vaatwasser voor 701 euro. De goedkoopste was volgens hen 800 euro. Uiteraard heb ik geweigerd 99 euro extra te gaan betalen bovenop de getekende koopovereenkomst. Dan konden zij hem niet leveren kreeg ik te horen.
Na veel vijven en zessen, bellen en e-mailen, heeft KeukenConcurrent uiteindelijk \\\’kostenloos\\\’ de koopovereenkomst ontbonden.

Ik heb er heel veel tijd en moeite in gestoken om de KeukenConcurrent in de gelegenheid te stellen een passende oplossing te vinden.
Maar m.i. wordt er geen moeite gedaan om mij als consument tegemoet te komen.
Uiteindelijk was ik nog genoodzaakt de vaatwasser elders te bestellen, wat overigens een heel stuk soepeler is verlopen.

Ik ben behoorlijk teleurgesteld in de KeukenConcurrent en de manier van handelen en hun omgang met klanten.

Tot slot: de KeukenConcurrent heeft een mooie slogan in haar e-mails die ze niet eens na kunnen komen:
**KeukenConcurrent – Doe wat je zegt, zeg wat je doet! **

1. Financiële compensatie van 300 euro (reparatiekosten) voor de aanschaf van een nieuwe vaatwasser en de tijd die ik kwijt was met bellen en e-mailen met de KeukenConcurrent.
2. De KeukenConcurrent biedt ons excuses aan

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

8 maanden geleden - Beste meneer van Duuren, Graag nemen wij uw melding in behandeling en zullen dit intern gaan bespreken. Wij nemen hierover zo snel mogelijk contact met u op. Met vriendelijke groet, Inge van Dam - KeukenConcurrent

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat KeukenConcurrent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KeukenConcurrent

Heeft op 27 februari 2018 om 14:44 geantwoord

Beste meneer van Duuren,

Inmiddels hebben wij begrepen dat er vanuit onze showroom contact met u opgenomen is over uw bovenstaande klacht. Hierbij is besproken dat we helaas geen compensatie aan u toekennen. Daarnaast is met u afgesproken dat uw order geannuleerd zal worden.

Inge van Dam - KeukenConcurrent

Heeft op 27 februari 2018 om 15:10 geantwoord

Beste Inge,

De excuses zijn aangeboden door het filiaal te Woerden, waarvoor dank.
Verder is het wel heel gemakkelijk om te zeggen dat jullie geen compensatie aan ons toekennen, aan punt 1 van mijn gewenste oplossing is dus niet voldaan!

De oplossing, als we daarvan kunnen spreken, is dus voor de helft geboden en daarom ga ik niet akkoord....

Alle klachten die gemeld zijn door Dennis van Duuren