Klacht: opsomming van niet bezorgen

Dennis Loeffen op 01 juli 2023 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen dinsdag zou hier een pakket worden bezorgd. Ik bleef thuis van mijn werk omdat ik dit pakket graag ontvang. 1 van de 2 pakketten (de grotere) werd niet bezorgd omdat achteraf bleek dat deze niet meer in hun busje paste. De drie daaropvolgende dagen krijg ik iedere dag een bericht tussen 10.30 en 11.00 dat het pakket wedereom is achtergelaten in het gebouw van UPS en niet bezorgd zal worden die dag. Op dat moment heb ik natuurlijk al lang moeten beslissen om niet naar mijn werk te gaan. Omdat mijn baas niet blij is als men meer dan 2 dagen per week thuis werk, is hij hier ook niet blij mee. Zaterdagochtend (wederom pas 10.45) kreeg ik dan eindelijk bericht dat het pakket vandaag tussen 10.15 en 14.15 bezorgd zou worden. Omdat ik dit pakket graag ontvang en te groot is om met mijn vervoersmiddelen ergens anders op te halen, besloot ik mijn zwemtraining af te zeggen en thuis te blijven voor het pakket. Helaas kreeg ik om 14.19 bericht dat de aflevering mislukt is omdat ik niet thuis zou zijn. Aangezien ik thuis was om deze reden weet ik 100% zeker dat ze niet hebben aangebeld en omdat er ook geen briefje in de brievenbus zit, vermoed ik dat ze helemaal niet langs zijn geweest. Tevens kan ik om deze reden niet mijn nieuwe bezorgmoment kiezen en u snapt ook wel dat ik komende week niet wederom kan beginnen met een thuiswerkdag. Aangezien klachten op de UPS site slechts 500 woorden kunnen bevatten, kan ik deze daar niet melden; maar dit verhaal heb ik wel naar de verzender van dit pakket gestuurd zodat ze kunnen overwegen een andere bezorgdienst te kiezen voor het verzendne van hun pakketen.

Gewenste Oplossing:

Ik ga niet meer tevreden zijn, maar het beste wat ze kunnen doen is mij nog eenmaal een bezorgmoment laten kiezen wanneer ik thuis kan zijn en het pakket dan ook daadwerkelijk bezorgen.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 04 juli 2023 om 08:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Loeffen,

Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen over uw zending.

Volgens ons systeem is de levering uitgesteld vanwege een groter volume dat wordt verwerkt bij de hub in Eindhoven. We werken er hard aan om uw pakket zo snel mogelijk klaar te maken voor bezorging. Express/Saver-zendingen krijgen onder deze omstandigheden voorrang.

Ik raad je aan om de tracking op onze website te blijven volgen, om op de hoogte te worden gehouden wanneer het pakket klaar is voor bezorging.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Ons excuses voor het ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,

Frank B. 
UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

You may visit us at: http://www.ups.com 

Or call UPS Customer Service 
Belgium: 078 - 250 877
Netherlands 020 - 5040 500

United Parcel Service Nederland BV
Kamer van Koophandel Amsterdam, Nr : 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01
Statutair gevestigd: Zandsteen 22, 2132 MR Hoofddorp, Nederland

CONFIDENTIALITY NOTICE: 
The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s).
If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately 

Dennis Loeffen

Heeft op 04 juli 2023 om 08:54 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Het tracking systeem informeert mij nog steeds pas rond 10u in de ochtend of ik die dag (10u-14u) het pakket bezorgd wordt. Dat is nog steeds te laat om er voor te zorgen dat ik thuis ben. Ik probeer hem dan direct braaf te verplaatsen naar een ander moment waarop ik nog wel kan plannen dat ik thuis ben, dat wordt dan geaccepteerd en 3uur later weer gecancelled. Ik snap dat het soms drukker is dan anders, maar dat betekent niet dat het informatiesysteem zo slecht hoeft te zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Dennis Loeffen