Klacht: Onjuiste factuur ontvangen, 0 communicatie mogelijk

AnniekSE op 16 december 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 29-11 krijg ik een factuur toegestuurd voor een door mij ontvangen pakket waar ik al bij ontvangst voor heb betaald. Ik doe hierover navraag op 1-12 via Twitter, omdat ik na doorlopen van een uitgebreid keuze menu telefonisch te horen krijg dat er geen telefonisch contact mogelijk is wegens thuiswerken door Covid. De medewerker vraagt om allerlei informatie en zegt me vervolgens te mailen naar de financiele afdeling [email protected] In reactie op mijn mail word ik gevraagd om allerlei gegevens en krijg vaag bericht terug waaruit lijkt te blijken dat ik niks verschuldigd ben. Als ik dat vervolgens nog navraag en zeg dan een aangepaste factuur te willen ontvangen blijft het stil. Een reminder drie dagen later levert ook niks op. Vervolgens word er een dossier aangemaakt via Twitter voor de juiste afdeling, ik zou binnen 48 uur gebeld worden. Niks is minder waar. Ik neem opnieuw contact op en word weer verwezen naar het e-mailadres waar niet gereageerd word. Via Twitter word weer gezegd dat het lijkt alsof de factuur is opgelost: wat betekent dat en waarom krijg ik daar geen bericht van? Ze kan me niks mailen want het is niet haar afdeling. Ik probeer nogmaals te bellen en krijg na 15 minuten in de wacht een medewerker te spreken die de nederlandse taal niet heel rijk is, de verbinding is ongelooflijk slecht dus een gesprek komt niet tot stand. Zij lacht hierom en zegt er niks aan te kunnen doen, of ik even wil mailen.

Wat een wanorganisatie is UPS. Ontzettend rap met versturen van een onjuiste factuur, maar als je daar duidelijkheid over wenst bereik je niks.

Ik wens uitsluitsel over de factuur en zwart op wit te hebben dat ik UPS niks meer verschuldigd ben. En excuses voor de gang van zaken.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

5 maanden geleden - Beste Anniek, Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig om te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden, ons excuses hiervoor. We zien dat er al een dossier aangemaakt was voor u en dit nu gesloten is. Mocht u zelf contact willen leggen met de financiële afdeling, kan dat door te mailen naar [email protected] Wilt u ze liever spreken over de telefoon, kan dat van maandag tot vrijdag. tussen 09:00 en 12:00 uur op 020 5040 500 , kies optie 5. Heeft u dit liever niet, kunt u contact opnemen met [email protected] Ons excuses voor het ervaren ongemak. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht AnniekSE

5 maanden geleden - Ongelooflijk dit. Ik heb op 1-12 zoals je kunt lezen in de klacht al contact gezocht via dat mailadres. Zij vroegen om meer informatie, die ik gegeven heb en reageren al sinds 3-12 niet!!! Telefonisch is er geen contact mogelijk. De enige medewerker kan zich NIET verstaanbaar maken. Hoezo is mijn dossier gesloten zonder enige uitkomst of reactie? Geef gewoon uitsluitsel over die factuur en pak deze klacht op door de inhoud te lezen! Het is echt niet zo ingewikkeld. Of heb het fatsoen mij even te bellen om dit op te lossen!

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 16 december 2021 om 17:53 geantwoord

Beste Anniek,

We hebben u aangegeven dat dit was opgelost vanuit de verantwoordelijke afdeling. Mocht u nog contact nodig hebben met die afdeling kunt u ze bereiken op: [email protected]
Wilt u ze liever spreken over de telefoon, kan dat van maandag tot vrijdag.
tussen 09:00 en 12:00 uur op 020 5040 500 , kies optie 5.
Heeft u dit liever niet, kunt u contact opnemen met [email protected]

Ik wens u nog een prettige dag toe.

Kind regards / Vriendelijke groeten,
UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

AnniekSE

Heeft op 16 december 2021 om 18:26 geantwoord

Dus u zegt hiermee dat ik ups niks meer verschuldigd ben? Dat is namelijk de vraag die ik de betreffende afdeling al sinds 3 december stel en waarop ik nog steeds geen antwoord heb ontvangen, ook niet via alle andere kanalen die ik heb geraadpleegd. Waarom is het zo moeilijk voor jullie om een vraag en daarna klacht met fatsoen op te lossen? In plaats van een klant volledig te negeren en van het kastje naar de muur te sturen en nog het lef te hebben de suggestie te doen dat klant die route herhaalt. Ik zie niet in waarom ik opnieuw die route die tot dusver niet eens een reactie heeft opgeleverd zou moeten bewandelen.

Alle klachten die gemeld zijn door AnniekSE