Klacht: UPS mychoice werkt niet en klantenservice geeft elke keer andere en foutieve informatie

op 14 juni 2018 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik probeer een pakketje nog voor de eerste afleverpoging naar een ups afhaalpunt te laten bezorgen. Ik maak netjes een UPS account aan en een mychoice account. Alles wordt bevestigd en geverifieerd per mail. Helaas krijg ik elke keer de melding dat mijn gegevens onjuist zijn. Ik verwijder dus het account en probeer het opnieuw te maken. Maar dan blijkt het nog steeds te bestaan ondanks de bevestigingsmail dat het verwijderd is. Inloggen gaat nog steeds niet dus geef ik aan mijn wachtwoord kwijt te zijn in de hoop dat het dan wel gaat lukken. Dat lukt maar de aflevering wijzigen gaat niet. In totaal heb ik 9 keer gebeld met UPS. Elke keer krijg ik een ander verhaal. Je kan NOOIT de aflevering wijzigen voor de eerste afleverpoging, je hebt zeker de pincode nog niet ontvangen die per brief gestuurd is (er wordt nergens om een pincode gevraagd, zelfs als je een pincode hebt kun je die nergens invullen) en zelfs dat je verschillende soorten accounts zou kunnen aanmaken. Ook dat is nergens te zien. Ik wel bevestigingsmails waarin staat dat als je op de link klikt je alles direct zelf kan doen. Niet dus. En waarom weet niemand hoe het wel werkt. Ik kreeg ook een ander telefoonnummer van mensen met een zwaar buitenlands accent die zeiden meer dan 1000 km van Nederland vandaan te zitten. Maar ook zij konden mij niet helpen. Mijn voornaam was wel heel belangrijk, waarom? Beats mee, als je niks voor me kunt doen hoef je ook mijn voornaam niet te weten.
Al met al ben ik niet geholpen, ben hier ruim 2,5 uur mee bezig geweest omdat ik het pakketje eigenlijk voor 16.00 uur nodig heb. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Volgens een van die mensen zou het waarschijnlijk tussen 3 en 5 komen maar een collega zij later dat het tussen 9 en 19 uur komt en dat niemand daar enig inzicht in heeft. Klaarblijkelijk wordt ik door iedereen bij UPS voorgelogen en voor de gek gehouden en weet niemand dat die pincode al jaren geleden afgeschaft is en dat er helemaal geen verschillende soorten accounts bestaan.

Helemaal nergens over. Als ik er iets over te zeggen heb wordt het NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT meer UPS.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van

2 jaren geleden - Goedemorgen, Onze excuses voor de vervelende ervaring. Echter zonder trackingnummer of zendingsnummer kunnen wij u hier niet verder helpen. Kunt u ons dit nummer doorgeven ? Mocht u het nummer niet hebben dan adviseer ik u contact op te nemen met onze klantenservice via 020-5040500. Zij kunnen u in dat geval verder helpen. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht van Wingerden

2 jaren geleden - Ik heb de klantenservice 11 keer gebeld. Deze klacht staat er omdat zij niet helpen maar jullie schuiven het dus weer naar hen door. Daar gaat juist de klacht over. Ik wil u het trackingnummer privé doorgeven. Niet op de site van klacht.nl zetten. Dus geef me maar een emailadres door.

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 15 juni 2018 om 10:11 geantwoord

Goedemorgen,

U kunt via deze site gewoon een Prive bericht sturen. Mocht u dit niet willen dan kunt u eventueel een email sturen naar onze klantenservice. Dit is mogelijk via onze website. In dat geval zullen zij gaan kijken of het lever adres aangepast kan worden.

UPS Social Media Team

Heeft op 15 juni 2018 om 11:22 geantwoord

Deze klacht is NIET OPGELOST. UPC geeft als oplossing om de klantenservice te bellen maar daar gaat juist de klacht over dat zij me van het kastje naar de muur sturen en tegenstrijdige en onjuiste informatie geven. Dan is de oplossing bel ze maar voor de 12e keer. Nee, DEZE KLACHT IS DOOR UPS NIET OPGELOST. Bovendien ben ik gisteren bijna 3 uur bezig geweest om het leveradres verandert te krijgen en dat lukt dus niet. Ik heb zelfs 3 keer met de technische dienst (moest van de klantenservice) gebeld en ook zij konden niets doen. De website werkt niet en de klantenservice is slechter dan slecht. Niemand lost ook maar iets op. Nu is het te laat. De chauffeur is onderweg. Ik hoop alleen dat ie op tijd komt, zodat ik nog iets aan het pakketje heb en het niet terug hoef te sturen. Ik heb het nl. voor 16.00 uur nodig. Dat had gekund als ik het naar een ophaalpunt had kunnen laten brengen. Maar dat kan dus niet. MAAR UPS HEEFT HELEMAAL NIKS OPGELOST. Het Social Media Team is al net zo slecht als de klantenservice. Zo krijg je wel een goede score als je niets oplost maar wel direct zegt dat het opgelost is.

Alle klachten die gemeld zijn door van Wingerden