Klacht: Zorg van ortho eraf gehaald wat duidelijk is aagegeven dat deze in het paket moest blijven

Karin Leupolz op 16 april 2025 over Unive in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goededag,

Ik heb zo just gehoord dat de zorg orthodontie bij mijn dochter niet meer in het pakket zit. Ik heb op 19-11 een wijziging doorgevoerd en meerdere keren aangegeven aan de telefoon (gesprek om 9;37 uur) dat enkel wat wijzigingen mochten doorgevoerd worden mits dit geen inpekt op dit onderdeel zou hebben. Juist omdat mijn dochter de behandeling 2024 is gestart.

De dame aan de telefoon heeft mij dit toegezegd. Maar nu blijkt dat dit toch veranderd is. Mijn dochter Madelief heeft haar beugel al een tijd en ik heb ook al 2023 extra voor dit onderdeel betaald. Graag zou ik dit aangepast willen hebben zo als duidelijk uitgelegd aan de telefoon zo dat de kosten hiervoor gewoon zo als eerder vergoed worden. Ik heb op de wijziging van mijn pakket geen reactie verzonden omdat ik ervan uit ging dat dit goed zou worden gewijzigd (zoals in het gesprek van 19-4 om 9:37 vermeld door mij en toegestemd van de collega die ik heb gesproken)

Graag zie ik u reactie zo snel mogelijk tegemoet aangezien de rekeningen van de ortho blijven komen en ik die zonder de verzekering niet kan dragen. En ook omdat ik deze wijziging niet aan heb gevraagd wat ook te horen is tijdens het telefoon gesprek. Ik horde straks wel dat de vergoeding Ortho voor mij zelf wel is maar die is niet nodig het gaat dus om de vergoeding van mijn dochter die in 2023 is aangevraagd.

Prettige dag

Met vriendelijk groet
Karin Leupolz Nijtmans
28-11-1987
3815 XA Amersfoort , 6

Gewenste Oplossing:

Het onderdeel vergoeding Ortho van mijn dochter moet in het pakket blijven zo als dit eerder was.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Unive

Heeft op 16 april 2025 om 16:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo Karin, Wat vervelend om te horen dat er iets is misgegaan met de zorgverzekering. Ik zal de klacht doorzetten naar de juiste afdeling. Ik hoop dat het tot een passende oplossing gaat komen en wens je een mooie dag toe. Groet Mar, webcare team Unive

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unive een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Karin Leupolz