Klacht: anders dan beloofd

Osi78 op 17 januari 2024 over Unive in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb mijn auto en woonverzekering bij Univé, oktober 2022 heb ik mijn auto verzekerd. Omdat ik al andere verzekering al lopend had en dat ze in februari worden verlengd gaat mijn no claim niet in oktober maar in februari in! gebeld en watsapp berichten gestuurd krijg alleen maar het zelfde antwoord. ik heb voor dat ik mijn verzekering afsloot telefonisch contact gehad en er werd gezegd elke jaar dat je verzekerd bent bouw je no-claims op. Nu word ik gestraft omdat ik ook andere verzekeringen heb. Hiervoor hebben we ongeluk gehad en tegenpartij gaf toe dat ze fout waren maar ik moest me tegen mijn eigen verzekering bewijzen dat ik niet fout zat! Terwijl, schriftelijk en mondeling verklaring van de tegenpartij ook aanwezig was! maar toch ging ik niet naar een andere verzekeraar. Nu voel ik met ontzettend in de maling

Gewenste Oplossing:

dat ik mijn no-claim eerder heb verdiend dan in februari

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

Bericht van Unive

10 maanden geleden - Beste meneer Ipeksoy, per verzekeringsjaar dat er geen schade wordt geclaimd bouw je schadevrije op. In jouw geval verjaart het pakket in februari. De auto is in oktober toegevoegd aan het verzekeringspakket, hierom is er in februari 2023 al een schadevrij jaar opgeteld op de polis in plaats van oktober 2023. Mocht je hier nog vragen over hebben dan kun je telefonisch contact opnemen met jouw Univé Regiokantoor via 088 - 181 50 00. Groet, Tara van team Univé

Reactie van de melder van de klacht Osi78

10 maanden geleden - Dat klopt niet, ik betaal het zelfde bedrag, als ik bel helaas kunnen we er niets aan doen is het antwoord. Mijn vraag is nadrukkelijk, tijdens ons telefoongesprek toen ik de verzekering wou aanschaffen is er gezegd dat het niet tot februari maar tot oktober een jaar telde! En dit is misleidend ik wil geen geld terug ik wil alleen wat wettelijk is ook wordt toegepast, wat ook het geval moet zijn! Ik ga niet maanden extra betalen voor dingen waar ik niet op hoogte was.

Alle klachten die gemeld zijn door Osi78