Klacht: Tv na 3 dagen al defect, klantvriendelijkheid ver te zoeken

Maandag 11 mei een tv besteld bij de mediamarkt in Drachten. Gekozen om deze te laten bezorgen. Dezelfde avond bericht gekregen dat de tv de volgende dag tussen 8.00 en 22.00 bezorgd zou worden en dat wij op de dag van bezorging een mail zouden krijgen met een specifieker tijdsvak waarin de tv bezorgd zou worden. Dinsdag 12 mei 12.30 nog geen mail gehad.. 12.45 een mailtje van het vervoersbedrijf dat de tv bezorgd zou worden tussen 16.40 en 17.40. 13.00 een mailtje van mediamarkt met ‘excuses er is iets misgegaan in het sorteringsproces’ en dat de tv voor de volgende dag op het programma stond. Op dat moment stond dit ook bij de track en trace van het vervoersbedrijf, even later stond er bij de track en trace dat de tv die dinsdag alsnog zou komen tussen 16.00 en 19.00 uur. Vreemd. Klantenservice mediamarkt gebeld, kon niet zo zijn dat de tv dezelfde dag nog bezorgd zou worden want de tv staat nog in het magazijn. Voor de zekerheid het vervoersbedrijf ook maar gebeld en zei gaven aan dat de tv toch echt diezelfde dag nog bezorgd zou worden. Dit was ook het geval, om 20.30 hadden we de tv in huis. Daar begonnen de minpunten voor mediamarkt. Vervoersbedrijf heeft ons keurig te woord gestaan en zijn hun afspraak wel nagekomen. Nu zijn we 4 dagen verder en gistermiddag zaten er ineens 2 strepen door het scherm, een groene van boven naar beneden en een gestreepte witte van links naar rechts. Klantenservice gebeld en het enige wat ze voor ons kunnen betekenen is de tv laten repareren, ze kunnen de tv ophalen of wij moeten de tv naar de winkel brengen. In eerste instantie gezegd de tv te laten ophalen maar hoe lang gaat dat duren. Vandaag dus besloten de tv maar naar de winkel te brengen. De tv is 3 dagen oud en nu al kapot, gedoemd om te mislukken vinden wij en daarom lijkt het ons wel zo redelijk dat de mediamarkt de defecte tv om ruilt voor een nieuwe. Dit kan alleen niet omdat wij de doos (2.50m bij 1.50m) hebben weggegooid want wat moet je ermee, en wie verwacht nu dat een tv na 3 dagen al kapot gaat. Ik kan de doos wel weer uit het oud papier halen maar er zitten wel vouwen in, dit mag ook niet want de doos moet onbeschadigd zijn en daarbij had ik ook nog al het piepschuim moeten bewaren. Recht op een gelijkwaardige vervangende tv? Echt niet, een 32 inch tv kun je meekrijgen en verder moet je het maar uit zoeken. Weer meerdere malen met de klantenservice gebeld en het enige wat je hoort is wat vervelend maar dit is protocol, u kunt nog proberen met Samsung te bellen. Aangegeven dat dit voelt alsof ze mij van het kastje naar de muur sturen en weer terug. Dit was ook het geval want de medewerker van Samsung benoemde dat een gekocht product pas na 2 weken na aankoop onder hun ‘verantwoording’ kan vallen. De eerste twee weken na aankoop is mediamarkt 100% verantwoordelijkaansprakelijk. Ondertussen zitten wij dus minimaal 10 dagen zonder onze nieuwe smart tv en moeten wij dus maar gaan afwachten wanneer de tv überhaupt gerepareerd is. Oh ja, wanneer de tv 3 keer kapot gaat binnen de garantie periode dan wordt het product wel kosteloos vervangen.. Bijzonder. Dit is niet de eerste keer dat wij bij mediamarkt bestellen en dat er problemen zijn en een slechte service, als mediamarkt niks voor ons wil betekenen dan was dit wel de laatste keer!

Wanneer mediamarkt ons tegemoet komt met een nieuwe tv die het wel doet of wanneer wij ons geld terug krijgen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lauravanbolhuis1994