Klacht: Treindeuren sloten tijdens het instappen

op 04 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 04-06-2016 om 19.11 uur, op station Veenendaal De Klomp floot de conducteur al het vertreksein voordat alle passagiers waren uitgestapt. Ik wachtte tot iedereen was uitgestapt en toen ik in aan het instappen was gingen de deuren dicht. Dit was ten eerste pijnlijk en ten tweede gaf het een bijzonder onveilig gevoel. Ik heb de controlerend conducteur hiervan op de hoogte gesteld, maar die kon er ook niets aan doen, zei hij, want er worden zoveel conducteurs op die betreffende trein gezet dat hij niet wist wie floot. Er was dus geen enkele betrokkenheid en het leek de gewoonste zaak van de wereld. Dit gaf ook niet bepaald een veilig gevoel. Uiteindelijk kwamen we aan in Arnhem en riep de conducteur heel trots om dat de trein precies volgens dienstregeling aankwam. Heel fijn, maar ten koste waarvan?

Het lijkt mij heel zinvol om u te beraden over het protocol waaraan de conducteurs zich moeten houden. Het lijkt mij ook erg nuttig wanneer zij goed om zich heen kijken alvorens te fluiten. Vooral als fluiten wegrijden betekent. In bovengenoemd geval waren de passagiers nog niet eens allemaal uitgestapt toen de fluit klonk.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 27 juni 2016 om 15:27 geantwoord