Klacht: Trein missen door NS

op 20 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,
Ik woon al een paar jaar in Nederland en mijn ouders in België. De treinverbinding tussen deze twee buurlanden is zeker niet ideaal, toch is dat nu niet mijn grootste probleem. Vandaag ben ik weer eens naar mijn ouders vertrokken vanuit Nijmegen. Ik pakte daar de trein van 16:17 naar Roosendaal om dan in Roosendaal over te stappen op de trein naar Brussel. De trein naar Roosendaal had echter 12 minuten vertraging, wat het net te krap zou maken om mijn overstap te halen. In België zou men dan bellen omdat zoveel mensen die overstap maken om de trein even laten te wachten vooral omdat hij maar één keer in het uur gaat, hier kennelijk niet. Ik en andere passagiers hebben nog voor de trein gerend, hij stond er nog. Maar de deuren gingen niet meer open. Toen ik op een beleefde manier vroeg aan een conducteur waarom er niet één minuut gewacht was, kreeg ik te horen dat ik op tijd moest zijn. Dat is natuurlijk een dom argument,ik heb namelijk gewoon meer dan 10 minuten overstaptijd op een normale dag. Toen ik mijn situatie uitlegde, zei hij dat ik een trein eerder had moeten pakken. Dit gedrag is behoorlijk ongepast, daarnaast is het ontzettend warm vandaag en is Roosendaal niet het perfecte station om van de hitte te kunnen ontsnappen.

Als er gewerkt kan worden aan de treinen kort te laten wachten in zo'n geval van overmacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS