Klacht: trein gemist door gebrek aan beschrijving

op 25 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zojuist eerst thuis een dal-voordeel abonnement besteld die ik vervolgens wilde ophalen bij eht afhaalpunt op station Deventer. Daar aangekomen bleek de bestelling niet klaar te staan.Toen mijn saldo opgeladen met €15 (note: ik had net een nieuwe ov kaart dus er stond €0 op), wilde inchecken en werd geweigerd door te weinig saldo. Bewaker komt eraan, checkt mijn ov kaart en zegt ”ik zie inderdaad dat er €15 op staat, maar om te kunnen reizen moet er minimaal €20 op staan”. Ik vertel hem dat ik mijn trein over 1 minuut moet halen dus geen tijd heb er nog €5 op te zetten, ik moest naar Nijmegen en die reis kost €11,60. Zijn antwoord ”ik kijk wel even mee” *houd mijn ov kaart voor het paaltje die natuurlijk weer weigert* ”ja je moet echt even €5 er bij opzetten”. Toen heb ik gehaast nog €5 erbij opgeladen, naar de trein gerend en voor mijn neus ging de deur dicht. De vrouwelijke conducteur met kort, donker rood geverfd haar zwaaide nog en liep toen door.

Ik heb nu mijn intake gesprek voor school gemist waardoor er een grote kans is dat ik niet word toegelaten.

Ik vind dat ze bij het oplaad punt direct moeten aangeven dat je, om met de trein te kunnen reizen, minimaal €20 op je ov kaart moet hebben. Dan heb je dit gedonder ook niet en het is totaal geen moeite om dat aan te passen in het programma.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 24 mei 2016 om 08:12 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door robinfrancoise