Klacht: Track en trace geeft aan pakket afgeleverd in oktober 2015

op 03 mei 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo mn vader in Den Haag heeft een pakket vandaag voor me opgestuurd via dpd (postmasters).

Van hem een track en trace nummer dus foto van de folmulier gehad van hem met de datum van vandaag.

Ik probeer op dpd.nl het pakket te volgen maar deze geeft aan dat ie al in 2015 is afgeleverd.

Terwijl hij hem vandaag 2016 heeft opgestuurd?!?!

Als ik weet waar mn pakket zich bevind want dit klopt toch niet?

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

1 jaar geleden - Goedemorgen, dit pakketnummer is inderdaad uit 2015 en heeft geen betrekking op deze levering. Je kunt het beste bij Postmaster navragen hoe dit kan en wat het juiste pakketnummer is. Waarschijnlijk hebben ze een foutief pakketnummer aan je doorgegeven. Groet, Astrid

Reactie van de melder van de klacht jchatt30

1 jaar geleden - Net postmasters gebeld en ze vinden het ook vreemd ze geven aan dit zo uit het systeem te krijgen. Ze geven weer aan ze hebben alles goed gedaan pakket ook ingescand deze wordt tegen 11 uur opgehaald ze sturen me weer door naar dpd dit ligt niet aan hun?

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 04 mei 2016 om 08:30 geantwoord

Okay, dus het pakket is nog niet afgehaald. Dan is het een ander verhaal en logisch. We moeten nu even afwachten tot het pakket vanavond op het depot gescand wordt. Daarna kunnen we het pakket volgen en zal het normaal gesproken (ivm hemelvaart) vrijdag bij je geleverd worden.
Groet, Astrid

Heeft op 04 mei 2016 om 08:34 geantwoord

Hoe zit het dan met de track en trace code?

Ik wacht het af.

ps heeft dpd ook een tracktrace app voor ios of android?

Ik wacht het dan toch even af ik vind het heel vreemd deze situatie hadden ie het maar gewoon via postnl gestuurd.

Ik vind de procedure niet echt netjes van dpd.

Zo ontstaat er veel ergernis bij de klant.

Dus ik wacht het af ik vind dit nog geen oplossing

Bericht van DPD

1 jaar geleden - Ik begrijp dat je op het pakket zit te wachten, en niet de juiste informatie hebt gehad. Als een pakket nog niet is overgedragen aan DPD dan kan ik verder niets doen. Als Postmasters het pakket vandaag meegeeft met de chauffeur dan komt het pas in ons systeem. Dat het pakketnummer vorig jaar ook al gebruikt is, is een complex technisch verhaal. We hebben een webapp en dat is onze mobiele site. Je gaat hiervoor op je mobiele device naar www.dpd.nl en deze opent dan automatisch in de juiste versie. Groet, Astrid

Alle klachten die gemeld zijn door jchatt30