Klacht: Teveel eindafreking

op 08 mei 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

We zijn overgestapt op energie direct. Zojuist hebben we de eindafrekening gekregen van Essent. Waar we voorheen een klein beetje bij moesten betalen of geld terug kregen, moeten we nu 650 euro terug betalen. Hoe is dit mogelijk?

Overstapdatum was 1 mei en de eindafrekening gaat over de periode 7 maanden t/m eind april 2017.

Als ik uitleg krijg waarom ik ineens 650 euro moet betalen? Waar dit voorheen nooit was.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 08 mei 2017 om 12:06 geantwoord

Beste,

Ik heb de eindafrekening erbij genomen en gecontroleerd. Ik zie dat de periode op de eindafrekening voornamelijk over een winterperiode gaat. In deze periode zijn de kosten hoger dan u aan termijnbedragen betaald.
In de zomermaanden is dit weer andersom, dan zijn de kosten lager dan dat u aan termijnbedragen betaald. Normaal wordt dit op een jaarafrekening gecompenseerd met elkaar. Echter mist u nu op deze eindafrekening die compensatie van de zomermaanden.

Ik hoop dat er met deze uitleg meer duidelijkheid is gekomen. Bij vragen kunt u ons altijd benaderen.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door M.wijlaars