Klacht: Terugbetaling van een jaarabonnement

op 21 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen jaar gebruik gemaakt van een jaarabonnement van de NS. Op 18 maart 2016 een mail ontvangen dat mijn abonnement verlengd zou worden en er zou 1368,00 van mijn rekening afgeschreven worden. Contact opgenomen met de NS dat ik niets verlengd had en dat ik geen toestemming gaf dat zij het geld van mijn rekening zouden halen. Mij werd medegedeeld dat ik had moeten opzeggen, maar alsnog mijn abonnement kon beëindigen maar wel eerst het bedrag van 1368,00 moest betalen en dat ik dat bedrag binnen 30 dagen teruggestort zou krijgen. Zou ik het geld niet betalen voor een bepaalde datum dan werd er een deurwaarder op mij afgestuurd dus keurig het geld betaald. Ik ben nu inmiddels 36 dagen verder en tot op heden niets teruggestort gekregen van de NS. Contact opgenomen met de klantenservice van de NS(3 dagen bezig geweest met bellen omdat er een computerstoring was) en kreeg daar de mededeling dat het nog 4 tot 6 weken ging duren voordat ik mijn geld zou krijgen. De reden kon meneer mij niet geven en ook kon hij mij niet doorzetten naar de juiste persoon binnen de NS. Het bekende verhaal van het kastje naar de muur gestuurd worden. Toen nogmaals naar zijn naam gevraagd en ik kreeg daar de volgende reactie op, ik heb mijn naam al aan u gegeven bij het begroeten van u en ik hoef niet nogmaals mijn naam te zeggen. Ik vind dat ik u prima te woord heb gestaan en beëindig nu het gesprek want ik heb alles gezegd wat ik moest zeggen. Het is te gek voor woorden dat je bij niemand terecht kan dan alleen bij de klantenservice van de NS die je uiteindelijk van het kastje naar de muur stuurt. Het gaat niet om een bedrag van 50,00 daar kan je nog wel even op wachten maar hier gaat het om een behoorlijk bedrag wat ik gewoon nu niet terug krijg. U kondigt overal aan dat u een klantvriendelijk bedrijf bent nou in mijn geval zeer zeker niet. NS bedankt.

Als ik mijn geld binnen een week teruggestort krijg.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 07 juni 2016 om 06:13 geantwoord

Geachte mevrouw Kellerman,

Hartelijk dank voor uw bericht welke wij op 21 mei 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording.

Uit onze administratie blijkt dat uw verzoek om terugbetaling op 21 mei 2016 is afgehandeld door een medewerker van de NS Klantenservice. Ik ga ervan uit dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Toorens