Klacht: Telefonische benadering, opdringerig en misleidend

op 16 juni 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Vandaag ben ik gebeld door een mevrouw die zich uitgaf als medewerker van Essent die van mij een bevestiging wilde dat ik al tientallen jaren klant ben. Ik kon dit niet bevestigen omdat ik ook een andere leverancier heb voor hetzij gas, hetzij water/licht. Zij bleef aandringen en wringde zich in allerlei bochten en wilde mij een uitspraak laten doen wij gas afnemen van Essent. Ik gaf aan de papieren niet bij de hand te hebben. Nogmaals wilde zij DRIE keer mij laten bevestigen dat ik gas afneem en trouwe klant ben, terwijl ik duidelijk DRIE keer heb gezegd dat ik de papieren niet bij de hand heb. Vervolgens werd het gesprek plotseling heel onbeleefd en ronduit onfatsoenlijk afgehandeld. Ik kon niet eens meer een naam vragen en werd meteen doorgezet naar het Bel-me-niet Register.

Geen misleiding en opdringerige verkooppraatjes. Het lijkt er heel erg op dat ik zo maar door slinkse praktijken aan een contract vast zit. Ik wil graag een bevestiging dat ik niet stiekem aan een contract vast zit.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 16 juni 2016 om 11:29 geantwoord

Geachte mevrouw Van Straaten,

Ik wil u bedanken voor het doorgeven van uw klacht. Ik heb deze intern doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zij gaan dit verder bespreken met de betreffende collega. Namen Essent wil ik u onze excuses aanbieden hiervoor.

Daarnaast kan ik u vertellen dat er absoluut geen contract is afgesloten zonder uw toestemming.

Angelique
Essent Klantenservice