Klacht: Te hooge jaarafrekening

op 05 oktober 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Sind een jaar zit ik bij essent via een media markt actie .ik woon alleen en heb al jaren lang nooit bij moest betalen maar dit jaar moet ik 400 euro bij betalen

Ik wil graag de contract per direct opzeggen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 05 oktober 2016 om 11:38 geantwoord

Geachte heer Torabi,

Ik vind het jammer om te horen dat u niet tevreden bent. Ik heb de jaarafrekening voor u gecontroleerd.

U bent bij ons klant geworden voor een termijnbedrag van 70 euro. Dit termijnbedrag is gebaseerd op een jaarverbruik van 1.843 kWh en 1.083 m3.
Op de jaarafrekening blijkt u een jaarverbruik te hebben gehad van 3.469 kWh en 574 m3. Hoewel het gasverbruik lager is dan verwacht, is het verbruik voor elektriciteit vele malen hoger.

De kosten hiervoor zijn in totaal 1.235,06 euro. U heeft in totaal 840 euro aan termijnbedragen betaald. Hierdoor is de bijbetaling ontstaan. Ik wil u adviseren om na te gaan waar dit hoge verbruik voor elektriciteit vandaan kan komen. Dit is geen reden om het contract per direct te beëindigen.

Om een bijbetaling in de toekomst te voorkomen hebben we het termijnbedrag voor u aangepast naar 104 euro. Ik wil u ook aanraden om om de 2 maanden gebruik te maken van de verbruiksmanager in Mijn Essent. Hierin vult u de meterstanden in van dat moment en de verbruiksmanager geeft automatisch een advies voor het termijnbedrag wat bij dat verbruikt hoort. Als u deze adviezen opvolgt dan kunt u een bijbetaling op de jaarafrekening voorkomen.

Angelique
Essent Klantenservice