Klacht: Te hoge annuleringskosten

op 03 mei 2017 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Prijsvrij /Sunmix hanteren eigen annulerings percentages, beginnend bij 50%. Duidelijk niet overeenkomstig met de voorwaarden van ANVR waar zij bij aangesloten zitten. Aanvullende algemene voorwaarden van Sunmix zijn niet terug te vinden op hun website.
Wij hebben 45 dagen voor vertrek geannuleerd ivm spoedopname in het ziekenhuishuis met als gevolg een operatie en moeten volgens sunmix en prijsvrij 50% van de reiskosten betalen. In plaats van alleen aanbetalingssom volgens de regels van ANVR.
Wij hebben om een faktuur gevraagd maar dat krijgen wij niet zolang wij de aanvullende bijbetaling, tot 50% niet voldaan hebben.

Als alles afgehandeld wordt volgens de voorwaarden van ANVR.
De aanbetaling voldoet als annuleringskosten. Geen extra kosten van 230 euro bijbetalen.
De gevraagde factuur ontvangen van prijsvrij/sunmix.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

Bericht van TradeYourTrip

3 maanden geleden - Sinds april 2016 mogen Touroperators hun eigen annuleringsvoorwaarden hanteren en hoeven niet meer de ANVR voorwaarden te hanteren. Wel kun je checken op TradeYourTrip of het voordeliger is om je reis door te verkopen ipv te annuleren. Groet, Mark

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 04 mei 2017 om 09:40 geantwoord

Beste mevrouw Ghetu,

Hartelijk dank voor uw melding. Wat vervelend dat u vooraf niet op de hoogte was van deze annuleringskosten. Bij het boeken van uw reis worden de voorwaarden van de reisorganisatie waarbij u heeft geboekt nogmaals benadrukt dat deze kunnen afwijken zoals u dit misschien gewend bent. Bij uw reserveringsbevestiging vind u overigens ook nog de voorwaarden in een aparte bijlage.

Het spijt me u niet beter te kunnen berichten, echter kunnen wij uw reis niet tegen andere kosten annuleren. Hierin zijn we namelijk afhankelijk van de reisorganisatie, waar Prijsvrij.nl geen enkele invloed op kan uitoefenen.

Team Prijsvrij.nl

Heeft op 04 mei 2017 om 13:04 geantwoord

Er is geen oplossing! Ik krijg alleen een mededeling en verder verandert er niets aan de extra kosten die ik bij moet betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door amelieflor