Klacht: Té druk in de trein

op 11 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedendag,

Vandaag heb ik de trein van 7:52 uur vanuit Armhem naar Alkmaar Noord genomen (traject Nijmegen-Den Helder).
Dit is een rit van 2 uur.
Er was van te voren al aangegeven door de NS dat er werkzaamheden rondom Utrecht zijn waardoor deze trein een extra stop heeft in Driebergen-Zeist en dus ook een langere reistijd heeft van circa 10 minuten.
Tevens rijden er maar 2 ipv 4 Intercity’s per uur.

Bij aankomst op station Arnhem Centraal was de trein al afgeladen vol en heb ik de hele trein doorzocht voor een zitplaats inclusief een hele zware tas, aangezien ik een rit van 2 uur voor de boeg heb.
Helaas was er géén één plekje meer vrij en was ik genoodzaakt te gaan staan in de tussenruimte bij de deuren.

Bij de stop in zowel Ede-Wageningen als Driebergen-Zeist kwamen er meer mensen ín de trein dan dat er uit gingen.
Dit zorgte voor een ernorme opstopping van staande mensen inclusief tassen en koffers in de tussenruimtes en de gangpaden in de coupés.
Ik ‘zat’ nog nèt niet bij iemand op schoot!

Ik vind het écht een slechte zaak dat er bij dit soort werkzaamheden geen extra lange treinen worden ingezet of id.
Mensen die bijvoorbeeld slecht ter been zijn of lichamelijke beperkingen hebben (zoals ik; hernia), kunnen hierdoor veel last ervaren.

En voor het geld wat je betaald vind ik dat je op z’n minst wel een zitplaats mag verwachten, ongeacht de drukte en de werkzaamheden!

Mvg Lissy Heinis

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer er een zitplaats beschikbaar is tijdens enorme drukte in de ochtendspits, vanwege bijvoorbeeld werkzaamheden rondom het spoor.
Zeker wanneer je een reis van 2 uur voor de boeg hebt en wanneer er sprake is van een lichamelijke beperking!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 19 juli 2016 om 09:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Lissy89