Klacht: Storing automaat. Geld wel afgeschreven

op 05 juni 2015 over ABN AMRO in de categorie Banken

ABN-AMRO BUNNIK NLD
Pasvolgnr:018 30-05-2015 15:58
Transactie:07U6A5 Term:S1I162

Na inbrengen van de pincode, ontstond er een storing. Geen geld en geen pasje. Na ongeveer 15 minuten kwam m’n pasje terug, maar geen geld. De 50 euro werd wel afgeschreven van m’n rekening. Na 1 week heb ik het nog steeds niet terug.

Ik wil m'n 50 euro terug.
Verder wordt het tijd dat de banken de software aanpassen. Hoe kan het nou gebeuren, dat geld dat niet is afgegeven, wel wordt afgeschreven!!!!
Reclameren kan via een betaald telefoonnummer. Waarom niet gratis???Dan krijg je te horen "alle medewerkers zijn in gesprek". Kun je ongeveer 10 minuten wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Geachte heer,Zojuist heb Ik telefonisch contact met u opgenomen. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Wij horen het graag van u als het niet ontvangen bedrag weer terug op uw rekening is ontvangen. Tot die tijd laat ik deze klacht op dit forum open staan.Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. G. Kamphuis

Reactie van de melder van de klacht PaulHendriks

5 jaren geleden - Dus als ik het goed begrijpt zegt de bank. Als de pinautomaat van ons (ABN-AMRO) een fout heeft gemaakt, dan probeer je je geld maar terug te krijgen bij uw eigen bank. "Succes en ik wens u nog een prettige dag". Ik heb zeker de waarschuwing gemist toen ik achteloos geld wilde pinnen: "Let op: wij garanderen niet dat als u geld pint dat u het ontvangt. We garanderen wel dat het van uw rekening wordt afgeschreven, zodat wij er zo min mogelijk last van hebben" Of te wel "Pinnen op eigen risico!".

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Geachte heer Hendriks,Ik snap dat het ietwat vreemd overkomt, dat wanneer u geen geld ontvangt uit een Geldautomaat van ABN AMRO en het bedrag wel van uw ING-rekening wordt afgeschreven, u hiervoor bij ING te rade moet gaan.Dit is een afspraak tussen de verschillende banken en komt voort uit de bescherming van de privacy van de klant.ING kan namelijk wel aan ABN AMRO vragen of de automaat geld uitbetaald heeft (geen klantgegevens, maar automaatgegevens), maar de ABN AMRO kan niet vragen aan ING of er geld van uw rekening is afgeschreven (bescherming van uw klantgegevens).Dit is de reden dat de banken onderling hebben afgesproken dat wanneer een geldautomaat geen uitgifte doet en er wel een bedrag wordt afgeschreven van de rekening van de klant, in alle gevallen de procedure loopt via de bank van de rekeninghouder.Ik heb het volste vertrouwen dat, wanneer de zaak bekend is gemaakt bij de ING, u het bedrag weer netjes bijgeschreven zal krijgen op uw rekening. De termijn waarbinnen dit gebeurd kan per bank verschillen. Voor een indicatie hiervan kunt u contact opnemen met ING.Met vriendelijke groet,ABN AMRO Webcare F.M. Pijnenburg

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Goedemorgen meneer Hendriks,Het is inmiddels zo'n 3 weken geleden dat de betreffende opname heeft plaatsgevonden. Vanuit ABN AMRO ben ik erg benieuwd of u deze kwestie nog aangekaart heeft bij uw eigen bank en of het bedrag inmiddels weer is bijgeschreven op uw rekening.Ik hoor graag van u.Met vriendelijke groet,ABN AMRO Webcare F.M. Pijnenburg

Reactie van de melder van de klacht PaulHendriks

5 jaren geleden - Bedankt voor de belangstelling, maar nog niemand heeft er voor gezorgd dat mijn geld terugkomt. Van Ing heb ik tot nu alleen maar een standaardantwoord gekregen, dat ze binnen 2 werkdagen reageren. Maar dat is ook al weer een week geleden.

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Beste heer,Bedankt voor uw terugkoppeling.Ik snap dat u graag snel uw geld terug wil krijgen en u niet veel kunt met de automatische e-mail vanuit ING. In deze situatie is het wel belangrijk om het antwoord van ING af te wachten. Zij kunnen namelijk verder onderzoek doen.Als u liever niet wilt wachten totdat zij op uw e-mail reageren, dan is het misschien een idee om telefonisch contact op te nemen met ING. Zij zijn bereikbaar via 020-2288888.Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Beste heer,Vorige week heeft u aangegeven dat u nog geen reactie vanuit ING had ontvangen. Ik ben benieuwd of dit in de tussentijd is veranderd. Heeft u contact gehad met de ING en worden er verdere stappen ondernomen?Met vriendelijke groet,ABN AMRO Webcare J. van Vloten

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 07 juli 2015 om 08:42 geantwoord

Wij hebben de klant verwezen naar zijn eigen bank, ING. Zij kunnen een onderzoek instellen aangaande het bedrag dat door onze geldautomaat niet uitgegeven zou zijn. Ervan uitgaande dat ING de klacht heeft opgepakt, sluiten wij de klacht.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ABN AMRO beoordeeld.

Heeft op 22 juli 2015 om 19:49 geantwoord

Het is gelukt. Ik heb m'n 50 euro teruggekregen. Na 2x rappeleren belt de ing, dat het bedrag binnen 2 weken wordt teruggeboekt en dat is inmiddels gebeurd. Het valt me wel op dat de inname van geld een stuk sneller gaat dan de teruggave. maar daar zal waarschijnlijk nooit iets aan veranderen.

Alle klachten die gemeld zijn door PaulHendriks