Klacht: Stiltecoupe?

op 16 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Altijd weer ben ik blij dat ik een plekje in de stiltecoupe heb kunnen krijgen. En over het algemeen is dit prima. Maar vandaag weer zo’n dag waarbij een aantal heren met een biertje om half 12 in de ochtend plaats nemen in de stiltecoupe. Uiteraard worden ze erg luidruchtig en vraag ik of ze hebben opgemerkt dat ze in een stiltecoupe zitten. 2 minuten is het relatief stil, daarna hetzelfde verhaal opnieuw. Geen medewerker van de NS die hier controle op uitvoert. Niemand die tijdens een omroep even een herinnering eruit gooit. Niks…
Sorry NS, maar ik betaal me scheel aan een ticket en dan krijg ik niet eens de kans te reizen zoals ik wens. Ingrijpen zou gewaardeerd worden. Begrijp me niet verkeerd. Over het algemeen ben ik tevreden alleen dit kan ik echt niet!

Dit vind ik niet van belang bij mijn klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 22 juli 2016 om 09:03 geantwoord

Geachte mevrouw Smeele,

Hartelijk dank voor uw bericht welke wij op 16 juli 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen.

Graag reageer ik op uw reiservaring. Ik vind het vervelend dat u hinder heeft ondervonden van medereizigers in de stiltezone. Onze excuses hiervoor.

Wij verwachten van onze reizigers dat zij zich houden aan de huisregels, ook die in onze stiltecoupé's. De stiltezones in onze treinen worden aangeduid door middel van een transparante strook aan de bovenzijde van de ramen. Hierdoor is het zowel van buitenaf als in de trein duidelijk te zien dat het om een stiltezone gaat.

Anders dan met het wettelijk rookverbod in de treinen is naleving niet afdwingbaar; het is slechts een aanbeveling voor reizigers om voldoende rekening met elkaar te houden door (enige) stilte te bewaren. U mag uiteraard uw medereizigers er op aanspreken als dit niet het geval is. Levert dit niet het gewenste resultaat op, dan kunt u de conducteur vragen de bewuste reiziger(s) aan te spreken.

Uw klacht heb ik geregistreerd onder kenmerk 5026407713 en daarmee doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. U kunt er dan ook van verzekerd zijn dat wij uw signaal serieus oppakken. Ervaringen van reizigers zijn erg belangrijk voor een optimale dienstverlening.

Wij danken u voor de moeite om uw ervaring aan ons door te geven.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Myron2801