Klacht: stilte coupés

op 20 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis altijd veel, en ook door het hele land. Daarbij ga ik heel vaak in stilte coupé zitten voor mijn rust en soms concentratie. Helaas merk ik de laatste maanden dat de stilte coupé niet meer garant staat voor een stille reis. Ik kan bijna geen uur in de coupé zitten zonder dat er een aantal mensen uitgebreid zitten te kletsen. Deels komt dat doordat ze niet doorhebben dat ze in een stilte coupé zitten omdat de raamstickers niet heel opvallend zijn. En ook deels omdat er geen enkele consequentie aan lijkt te zitten als je toch praat. (Meerdere malen zeggen conducteurs er niks van als ze langs komen). Erg jammer.

Ik zou het fijn vinden dat duidelijker zichtbaar/herkenbaar is dat je je in een stilte coupé bevindt. Conducteurs mensen die toch praten duidelijk op hun vingers tikken of zelfs verzoeken in een andere coupé te gaan zitten. En helemaal mooi zou zijn als het met enige regelmaat wordt omgeroepen als een geheugensteuntje. Want mensen lijken het doel en belang van een stilte coupé voor sommige te zijn vergeten.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 31 mei 2016 om 13:57 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door maritpostma