Klacht: Stevent Bol.com af op een faillissement? Dan kun je als consument je geld kwijt zijn!

op 16 juli 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Op 14 juni 2017 bestel ik bij Bol.com een koelkast. Op de website staat bij de koelkast vermeld: “Voor 23:59 uur besteld, de volgende dag in huis.” Dat zou dus 15 juni moeten zijn. Na mijn bestelling en betaling laat Bol.com mij op 14 juni per mail weten: “Bezorgmoment: Binnen 1 tot 2 dagen; uiterlijk vrijdag 16 juni.” Op 15 juni laat Bol.com mij per mail weten: “Op zaterdag wordt je pakket bezorgd.” Dat is dus op 17 juni. Uiteindelijk wordt de koelkast geheel onverwacht én geheel onaangekondigd bezorgd op 19 juni. De doos is beschadigd en lijkt open te zijn geweest. Wanneer ik de koelkast uitpak, blijkt ook deze te zijn beschadigd. Ook ontbreekt de gebruiksaanwijzing. Diezelfde ochtend nog bel ik Bol.com, informeer ze over mijn bevindingen en geef aan dat ik de koop ongedaan wil maken. Ik hoef géén vervangend exemplaar, want ik heb géén vertrouwen meer in Bol.com. Ik wil m’n geld terug. Ik moet een ander telefoonnummer bellen om een ‘retourvoucher’ aan te vragen, want zonder dat voucher kan de koelkast niet worden opgehaald. Ik vraag de voucher aan, maar die komt niet. Wanneer ik op 27 juni voor de zoveelste keer bel, krijg ik letterlijk te horen dat de koelkast niet zal worden opgehaald, maar dat ik de koelkast zélf naar het postkantoor moet brengen! Uiteindelijk ziet Bol.com zelf het ridicule van dit antwoord ook in, waarna plechtig (en schriftelijk) wordt beloofd dat de koelkast op 1 juli zal worden opgehaald. En ook dat gebeurt niet…

Zo veel mogelijk geld binnenharken en niet thuis geven wanneer er moet worden terugbetaald, zijn doorgaans de eerste voortekenen van een ophanden zijnd faillissement. Zou Bol.com inderdaad op het punt van omvallen staan? Dan kan ik naar m’n centen fluiten!!!

Ik wil nu eindelijk eens mijn geld terug!!! In een persoonlijk bericht heb ik Bol.com laten weten dat ik het volledige aankoopbedrag uiterlijk op 10 juli - precies drie weken nadat ik de koop wegens wanprestatie heb ontbonden - op mijn rekening bijgeschreven wens te zien. Heb ik dan nog steeds mijn geld niet terug, dan start ik klachtenprocedures bij de Geschillencommissie Webshop en de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg; desnoods volgt daarna een civielrechtelijke procedure.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 02 augustus 2017 om 16:50 geantwoord

Beste klant,

Vorige week heb ik u omtrent deze klacht gemaild. Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, aarzel dan zeker niet om opnieuw met ons contact op te nemen.

Vriendelijke groeten,

Charlotte van bol.com

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

Alle klachten die gemeld zijn door J. Vrij