Mijn Klacht:
Geachte Mw Sara Jane,
Ik heb nog steeds mijn geld van greenchoice niet gerestitueerd gekregen. Het is inmiddels al meer dan 8 weken geleden.
Ik heb ook 2 brieven naar hun gestuurd. Deze mail ik als bijlage naar jullie toe (22-03-2013 en 25-04-2013. Ik heb van greenchoice ook nooit een reactie op mijn brieven ontvangen. vind echt heel klantonvriendelijk.
Dat is ook de rede geweest dat ik ben overgestapt naar een ander energieleverancier. Greenchoice heeft me noooit willen helpen met het uitzoeken van de hoge stroomcapaciteit. Ik werd door hun steeds van de kastje naar de muur gestuurd.
ik wist wel dat ik in deze situatie zou belanden, als Stedin het mijn teveel betaalde geld aan greenchoicde zou restitueren. Ik moet nu alsnog rennen voor mijn geld.
Hieronder brief van 22 maart 2013:
Greenchoice
t.a.v. de afdeling klantenservice
Pieter de Hoochweg 108
3024 BH Rotterdam
Rotterdam, 22 maart 2013
Inzake: klantnummer 725744 (uw faxnummers: 010-478 14 73 + 070-330 5989)
Betreft: – Klacht + verzoek om schriftelijke afhandeling
– Restitutievordering + met wettelijke rente per 1 januari 2013
Geachte meneer, mevrouw,
Ik heb over de volgende kwestie al meerdere malen telefonisch contact met u opgenomen. Het gaat om het volgende:
Op mijn jaarafrekening 2012 zag ik dat ik een bedrag van bijna € 1.000,– aan transportkosten netbeheer heb betaald. Aangezien ik dit bedrag absurd hoog vond heb ik u gecontacteerd. Uw medewerkster gaf aan dat voor de postcode 3083 HJ, waar ik gevestigd ben, een tarief geldt van meer dan € 2,– per dag. Een verklaring voor dit uitzonderlijk hoge bedrag kon uw medewerkerster echter niet geven, wat mij enisgzins frappeert. U brengt een bedrag in rekening, incasseert automatisch, maar een verklaring / uitleg kunt u niet geven.
Ter zake heb ik met Stedin gebeld en volgens Stedin klopt het verhaal wat u mij aan de telefoon heeft opgehangen allerminst. Volgens Stedin geldt voor héél Rotterdam een bedrag van € 433,– per jaar voor transport netbeheer, zulks dus ongeacht de postcode. Er wordt dus geen uitzondering of onderscheid gemaakt (wat u mij wel wilt doen geloven).
Na het telefoongesprek met Stedin heb ik wederom gebeld met u. Uw medewerkster hing nu een ander verhaal aan de telefoon, namelijk dat op het adres waar ik ben gevestigd een hoge stroomcapaciteit (3 x 35 ampère in plaats van 3 x 25 ampère) is aangesloten. U medewerker adviseerde om contact op te nemen met de eigenaar van het pand om de stroomcapaciteit te verlagen. Zo gezegd, zo gedaan.
Op advies van uw medewerker heb ik zowel contact gezocht met de eigenaar (verhuurder) als Stedin. Beide (verhuurder/eigenaar + medewerker Stedin) bevestigden dat de stroomcapaciteit altijd 3 x 25 ampère is geweest. Uw medewerker heeft mij dus gewoon voorgelogen en was bovendien niet bepaald vriendelijk aan de telefoon (waarschijnlijk om te ontmoedigen terug te bellen).
Kortom: u heeft mij ten onrechte een bedrag van € 600,– extra in rekening gebracht, welk bedrag ik terugvorder, zulks uiterlijk binnen 7 dagen na heden. Ik verzoek u om deze brief als klacht in behandeling te nemen mij daarover binnen 7 dagen na heden schriftelijk te berichten. Ik verklaar mij bereid om u toegang te verschaffen tot het gehuurde tot het instellen van een eigen onderzoek en verneem ter zake ook binnen 7 dagen na heden van u. Een kopie van deze brief verzend ik aan de Consumentenautoriteit en aan Stedin (fax: 088-895 09 71)
Met alle reserves,
Vriendelijke groeten,
Mevrouw S. Kalloe (Carnisselaan 28-B, 3083 HJ Rotterdam)
Brief van 25-04-2013, ontvangt u als bijlage.
Gewenste Oplossing:
Ik vind dat mijn geld ten onrechte naar greenchoice is gerestitueerd. Ik eis dat deze kwestie alsnog wordt opgelost.
