Klacht: Ten onrechte INCASSO bedrijf CMIB inschakelen tegen mijn persoon

Remond Pahladsingh op 31 mei 2024 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Op 01 februari 2024 een bril gekocht bij Specsavers.
De medewerker gaf aan dat ik in aanmerking kwam voor de 150 Euro vergoeding van de Zorgverzekeraar.
Met nog de korting van Specsavers moest ik mnog 89 Euro betalen.

Specasvers beweert nu dat de zorgverzekeraar de 150 Euro niet betaald en dat ik het dus moet betalen.

Specsavers beweert nu dat de vergoeding van de zorgverzekraar mijn verantwoordelijkheid is. Dat werd mij niet gezegd toen ik de bril kocht.

Ik ben net gebeld dat de vergoeding pas geldig is in 2025.
Ik ben bereid te wachten tot januari 2025.

Ik heb wel het incasso bureau betaald omdat ik geen problemen wil.

Ik vind het erg dat dit s gebeurd.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

Bericht van Specsavers

2 weken geleden - Beste Remond, Wat vervelend dat je niet tevreden bent over de service van Specsavers. Wij proberen altijd onze best te doen om onze klanten blij en tevreden de deur uit te laten lopen. In de winkel kunnen wij alleen inzien welke aanvullende dekking je hebt en wat het bedrag van de brilvergoeding is voor die verzekering. Vanwege de privacy wetgeveing hebben wij absoluut geen inzage of die vergoeding al is verbruikt (al dan niet gedeeltelijk). Dat weet alleen jijzelf en jouw zorgverzekeraar. Bij het bestellen van de bril(len) heb je Specsavers gemachtigd om namens jouw de vergoeding bij de zorgverzekeraar in te dienen zodat je dat niet zelf hoeft te doen. In diezelfde machtiging is vermeldt dat, als jouw verzekeraar om wat voor reden dan ook de vergoeding aan Specsavers afwijst, het jouw eigen verantwoordelijkheid is om zorg te dragen voor de betaling van de bril. Niettemin hopen we dat je blij bent met jouw nieuwe bril(len) en wij wensen je nog veel draagplezier toe! Met vriendelijke groet, Specsavers International BV

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

Specsavers

Heeft op 31 mei 2024 om 17:14 geantwoord

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Remond Pahladsingh

Heeft op 31 mei 2024 om 17:59 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Dit was mijn derde en laatste bril bij Specsavers.
Ik ga voor goede en betrouwbare adviezen.

Reactie van de melder van de klacht Remond Pahladsingh

1 week geleden - Ik ken de machtiging niet. Specsavers heeft mij zelf aangegeven dat ik in aanmerking kwam voor een nieuwe bril. Vorig jaar juli was dat volgens Specsavers niet mogelijk. Ik moest in januari terugkomen. Ik ben dus verkeerd geinformeerd en nu ben ik door de directeur voor Lui en Gemakzuchtig uitgemaakt. Ik ging ervan uit dat ik Specsavers kon vertrouwen in relatie tot mijn ogen. Ik heb geen bril gekregen. Dat ligt nog bij Specsavers. Ik heb een bril voor 89Euro gekocht. Niet voor 239Euro. Bij de keuring voor een nieuw rijbewijs had de bril mij kunnen helpen met het ver zien. Dus ben ik dubbel benadeeld door Specsavers. Ik zal een nieuwe bril nodig hebben. Er is een brillenzaak tegenover Specsaver Dukenburg. Ik heb nu gelezen dat het tot de besten behoort in Nederland. Ik mijn probleem zal ik daar voorleggen en daar een nieuw bril kopen. Ik zal deze casus ook aan de zorgverzekeraar voorleggen en als dat niet bevredigend is, zal ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Ik heb Sepcsavers in mijn brief aan de directeur Dukenburg een oplossing voorgesteld. Hij vond het niet nodig op daarop te reageren. Ik ben klaar met Specsavers. Ik had de excuses da de directeur verwacht, voor een fout van Specsavers, maar kreeg te horen dat ik lui en gemakzuchtig ben. Met mensen van dit allooi wens ik geen contact te hebben. Vooral als het om mijn ogen gaat.

Alle klachten die gemeld zijn door Remond Pahladsingh