Klacht: Geen informatie aan klanten geven

Anneke Ellis op 10 januari 2023 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Klacht over Specsavers Raadhuisstraat Enschede (Centrum) Telefonisch informatie gevraagd over sterkte van mijn bril. Deze informatie is nodig voor een keuring. De betreffende medewerkster kon wel zien dat ik 2 brillen gekocht had maar mocht geen informatie geven. Ik moest maar naar de winkel komen. Ik ben 74 jaar en had op het tijdstip gezondheidsklachten. Helaas weigerde deze dame en verbinding werd verbroken. Als dit onder service van Specsavers valt dan bedankt ik voor de wijze van informatie beleid.

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht dat de gevraagde informatie op een klantvriendelijke wijze aan mij wordt verstrekt. Er komt geen enkele persoonlijke info vrij die mij of Specsavers zou kunnen schaden. Alleen de sterkte van mijn bril zonder toestanden doorgeven. Toen ik de brillen kocht werd alle informatie aan de verkoopbalie bij de kassa besproken. Dat is meer publiek dan een telefooncontact.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

Bericht van Specsavers

1 jaar geleden - Beste Anneke, Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor de vervelende ervaring aan de telefoon met de winkelmedewerkster. Dat is uiteraard niet onze bedoeling geweest. De resultaten van een oogmeting cq. de sterktes van uw ogen mogen ivm de wettelijke AVG-richtlijnen niet telefonisch gedeeld worden. De winkel kan wel op uw verzoek u de gegevens toesturen naar het emailadres wat bij de winkel bekend is in hun klantenbestand. Met vriendelijke groet, Specsavers International

Reactie van de melder van de klacht Anneke Ellis

1 jaar geleden - Enschede, 16-01-2023 Helaas werd er vandaag weer geweigerd om gegevens van mijn oogmeting c.q. brilsterkte uit te wisselen. Specsavers heeft schijnbaar geen probleem om deze gegevens van een klant te vragen in de winkel waar mensen mee kunnen luisteren. Maar zoals volgens Miriam Nobel hierboven omschrijft, deze informatie wel op verzoek per mail kan worden toegestuurd. Nadat ik telefonisch deze optie verzocht aan een medewerkster werd ook dit geweigerd. Ik moest dit maar doen op de website! Wat is het probleem van Specsavers om gegevens uit mijn klantenbestand naar mijn e-mail te sturen? Dit getuigd toch niet van meedenken met de klant en service verlenen. Anneke Kouwenhoven.

Alle klachten die gemeld zijn door Anneke Ellis