Klacht: Slordige afhandeling levering

op 08 september 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 5 september heb ik op bol.com een product besteld. Dit product zou op 6 september worden geleverd door DPD en in het geval van niet thuis zou het pakket bij een buur worden afgegeven. op 6 september om 1:08 is het pakket al geregistreerd als onderweg naar het depot in Amsterdam. Op 7 september heb ik omdat het pakket nog steeds niet was geleverd tweemaal geprobeerd te bellen met DPD (een 0900-nummer à €0,50 per gesprek) maar in beide gevallen wordt de verbinding verbroken op het moment van doorverbinden met een medewerker. Uiteindelijk is er op 8 september een bezorgpoging gedaan. Op dat moment was ik niet thuis. Ik weet dat deze bezorgpoging is gedaan omdat ik daarvan melding heb gekregen van bol.com. In dat bericht staat ook dat het pakket bij een buur, of anders bij een pickup punt is afgegeven. In mijn brievenbus zou ik zeker een briefje moeten vinden met informatie. Er is echter geen bericht achtergelaten en het is mij een raadsel wat er met mijn pakketje is gebeurd. Via bol.com ben ik aan een ander nummer van DPD gekomen. Aan de lijn met DPD hoor ik dat het pakket, anders dan van tevoren gecommuniceerd is, weer mee teruggenomen is naar het depot. Het pakket kan vandaag (het is op dat moment 16:30) niet meer worden geleverd omdat de bezorgpoging tussen 13:00 en 14:00 was. Ook kan het niet (zoals van tevoren ook als optie werd gegeven) bij een pickup punt geleverd worden omdat de scancode aldus de helpdeskmedewerkster op mijn adres staat. Het enige wat de helpdeskmedewerkster erover kan zeggen is dat het haar spijt en dat er morgen weer een poging wordt gedaan. Ze moet er maar speciaal bij zetten dat het pakket ook bij een buur afgeleverd kan worden. Ik had echter het pakket vandaag nodig. Ik vind het ontzettend slordig dat er met zoveel gedonder helemaal niets gedaan kan worden. Ook het indienen van een klacht bij DPD vereist het aanmaken van een account. Daaraan heb ik geen behoefte. Vandaar mijn klacht hier.

Ideaal (maar niet realistisch) zou zijn als het pakket toch vandaag nog geleverd kan worden. Maar ik wil zo alleen melding maken van de vele slordigheden aan de kant van DPD in de hoop dat er iets aan gedaan wordt. Het is niet de eerste keer dat een pakket door DPD bij mij later dan afgesproken wordt geleverd.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 06 oktober 2017 om 09:27 geantwoord