Klacht: Slechte service and omgang klanten!

op 29 november 2016 over Bose in de categorie Electronica Merken

Ik heb op 19 oktober 2016 een email verstuurd naar ‘support@bose.com’ in verband met een probleem wat ik heb met mijn SoundTrue Ultra IE Headphones die aangeschaft zijn op 03-06-2016. De bedrading begint helaas te scheuren zonder dit product intensief gebruikt te hebben.

Op de website van Bose wordt het volgende weergegeven “Als je per e-mail contact opneemt, krijg je binnen 48 uur reactie.”.

Hier gaat het al mis, aangezien ik pas op 28 oktober (7 dagen nadat ik mijn email stuurde) de volgende reactie heb ontvangen:

Geachte heer ********,

Dank u vriendelijk voor uw email.
Bij Bose vinden we het zeer vervelend dat dit zich voordoet.
Wij vernemen graag uw Adres gegevens zo kunnen wij voor u een omruiling inboeken.

Wij zien uw antwoord met belangstelling tegemoet.

***** ****** | BOSE® Customer Service
—————————————————————————

Ik heb niks opgemerkt over de lange reactietijd aangezien ik dacht dat mijn probleem nu eindelijk verholpen zou zijn en heb met de volgende email dezelfde dag nog gereageerd (28 oktober 2016):

Beste *****,
Hartelijk dank voor de reactie en de adequate oplossing.
Mijn adres betreft: ****** *, **** ** in Hoorn.
Graag hoor ik van je!
****** *******
—————————————————————————

Na mijn reactie heb ik 7 dagen gewacht maar helaas… geen reactie van Bose. Ik besloot dus om nogmaals een email te sturen (04 november 2016):

—————————————————————————
Het is nu alweer 7 dagen geleden, krijg ik nog een reactie?
Jammer, dat het steeds zo lang duurt voordat ik een reactie krijg.

Dezelfde krijg ik een reactive van Bose (04 november 2016):

Geachte Heer ********,
Bedankt voor de verdere informatie en onze excuses voor het late antwoord. Bij deze heb ik meteen het omruilproces voor u opgestart. Binnen de 2 uur zal u via e-mail een label voor de transportfirma UPS ontvangen. U kan uw oortjes goed beschermd in een doos verpakken, dit UPS label afprinten en op de doos plakken. Op dit label zal u ook het telefoonnummer van UPS vinden, op deze manier kan u met hen contact opnemen voor een afspraak voor ophaling. Het is ook mogelijk het pakketje binnen te brengen bij een UPS Access Point in uw buurt.
Belangrijk bij het verzenden is enkel de oortjes, zonder accessoires, te versturen. Alle accessoires (siliconen tipjes, beschermhoesje,…) houdt u dus best gewoon bij, deze zullen niet worden meegeleverd met het nieuwe toestel. Zodra we uw oortjes hebben ontvangen wordt het nieuwe exemplaar uiteraard zo spoedig mogelijk verstuurd. Het omruilproces neemt ongeveer 5 tot 10 werkdagen in beslag.
Hopelijk heb ik u hiermee kunnen helpen. Aarzel niet om ons te contacteren indien u nog verdere vragen hebt.

***** | Customer & Technical Support Advisor Bose NV/SA |
Consumer Service Division Benelux
Office +31 88 0333 040 / +32 78 791 810
Web : www.bose.nl / www.bosebelgium.be

Support:
www.bose.nl/nl_nl/support.html
www.bosebelgium.be/nl_be/support.html
—————————————————————————

Wellicht is het voor Bose heel normaal om de statements die gemaakt worden op hun website niet na te komen maar ik voel mij als klant niet blij met deze situatie en heb besloten nog een laatste email te sturen op 04 november 2016:

Beste ****,

Dankjewel voor je bericht.

Ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden over de gang van zaken, allereerst vermeldt u op uw website het volgende “Als je per e-mail contact opneemt, krijg je binnen 48 uur reactie.”
Deze statement heeft u tot twee maal niet waar weten te maken. De kabel is na drie tot 4 maanden al een soort van aan het scheuren wat erg vervelend voor mij als klant van uw product, tevens is dit ook bij mijn vorige Bose in ear voorgekomen (drie jaar geleden). Nu verneem ik van u dat ik mijn in-ears voor de komende 5 tot 10 dagen niet kan gebruiken omdat het omruil process zo lang duurt.

Dit is gewoonweg slechte reclame. Mijn insteek was dat Bose goede producten levert en daarnaast prima service. Helaas kan ik enkel concluderen dat het geluid van uw producten prima in orde is.

Ik zal gebruik maken van de omruil actie maar in de toekomst geen producten meer van Bose aanschaffen.

Hele fijne dag toegewenst!

**** *****
—————————————————————————

Tot op de dag van vandaag is er niet gereageerd op mijn klacht die verstuurd is op 04 november 2016 (25 dagen geleden).

NOTE: Ik heb mijn eigen naam en de namen van de medewerkers vervangen door sterretjes te gebruiken.

Als Bose zich houdt aan de statements die weergegeven worden op hun website en ik een fatsoenlijk antwoord krijg op mijn laatst verzonden klacht.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bose over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door cnanninga