Klacht: slechte service

JJWago op 22 september 2021 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

De TV van een familielid was kapot gegaan, dus een nieuwe gekocht. Anderhalf uur rijden om de boel even aan te sluiten, maar dan blijkt de aanwezige Ziggo mediabox dusdanig antiek (geen HDMI) dat de nieuwe TV niet kan worden aangesloten en er een nieuwere versie moet komen. Ziggo bellen, poosje beziggehouden door alle kiesfuncties, het inspreken van postcode en huisnummer enige wachttijd en uiteindelijk zowaar een medewerker aan de lijn. Geheel onduidelijk is overigens waarom een postcode en huisnummer ingesproken moet worden, want zoals al eerder en ook nu weer meermaals blijkt vraagt elke Ziggo medewerker vervolgens om …. de postcode en het huisnummer! (??) Knap vervelend, zeker als je een paar keer moet bellen.
Maar goed, op basis van type en merk van de nieuwe TV zou volgens medewerker Ziggo slechts een module volstaan. Dat bleek meteen na dit gesprek echter niet het geval! Dus opnieuw bellen. Volgens de 2e Ziggo medewerker kan een module idd niet worden gebruikt dus moet er, zoals aanvankelijk door mij aangevraagd, een nieuwe mediabox komen. De module kan (binnen 10 minuten) niet meer worden geannuleerd en moet na ontvangst worden teruggestuurd. Let wel, abonnementhouder is niet mobiel, nagenoeg alle postbussen zijn verdwenen en dat geldt ook voor het lokale postagentschap. Deze actie moet dus worden uitbesteed!
Anyway, met Ziggo medewerker (2) afgesproken dat er een basis(abonnement)box en een gratis 2e box zal worden geleverd. Ondergetekende kan verder onverrichter zaken huiswaarts. Een week later speciaal voor de installatie van de mediaboxen naar adres van abonnementhouder gereisd. In de geleverde doos tref ik echter slechts mediabox aan. Dit meen je niet, Ziggo bellen. Een onwaarschijnlijk arrogante knaap (nummer 3) vraagt opnieuw de pas ingesproken postcode en huisnummer, en wil vervolgens naast naam en geboortedatum van abonnementhouder ook gegevens van bankrekening. Dit is niet OK! Hij geeft aan dat dit een wettelijke verplichting betreft, maar dat lijkt me even niet! Knaap wil niet verder helpen, ook niet als ik aangeef dat het een ‘lopende zaak’ betreft. Ik verbreek de verbinding en bel opnieuw. Deze keer krijg ik een medewerker (4) die wel normaal doet, maar ook weer naar de zojuist ingesproken gegevens vraagt. Het blijft een merkwaardig fenomeen.
De verificatie van bankgegevens blijkt ook een minder wettelijke plicht dan door nummer 3 gesteld. In de opdracht van de bestelling van vorige week blijkt slechts 1 box te staan, over de 2e box is niets in het systeem terug te vinden. We bestellen er alsnog een en kunnen dus volgende week weer 2x anderhalf uur gaan sturen om die 2e box alsnog te installeren.
MAAr, eenmaal thuis controleer ik nog even de aan mij via mail toegestuurde ‘bestelbonnen’ en dan blijkt dat die 2e box wel degelijk was besteld en derhalve ook geleverd had moeten zijn! Pfff.

Kortom, geen fijne gang van zaken, een bedenkelijke houding van tenminste 1 medewerker,
een matige bereikbaarheid en bedenkelijke service.

Zou u dit bedrijf aanbevelen? nee.

dit is bedoeld als kennisgeving.
Heb zelf al lang geen diensten van Ziggo meer en dat blijft ook zo.
dit betreffende abonnement zal nog tijdelijk in stand blijven, maar zeker niet worden vervolgd

Alle klachten die gemeld zijn door JJWago